نعمت‌الله اکبری روز چهارشنبه در حاشیه چهل و دومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: ، در سال ۹۹ دستگاه‌های اجرایی که در حوزه حامل‌های انرژی صرفه‌جویی قابل ملاحظه داشته باشند امتیاز قابل ملاحظه‌ای در جشنواره شهید رجایی به آن‌ها خواهیم داد.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات پیش‌رو باید در الگوی مصرف، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی انرژی اقدامات اساسی را رقم بزنیم، علاوه بر این موضوع در سال ۹۹ اولویت تبصره ۱۸ را به مصوبات اقتصاد مقاومتی می‌دهیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان یادآور شد: در این جلسه علاوه بر پیگیری مصوبات جلسات قبل، ۳۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت که این پروژه‌ها برای سال ۹۹ مصوب شد.

وی تصریح کرد: همچنین به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد که پروژه‌های پیشنهادی دیگر را مطرح کنند و در جلسه ۲ هفته آینده آن‌ها را به مجموعه طرح‌های امسال اضافه کنیم.

اکبری بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های موجود در تبصره ۱۸ برای سه بخش صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جذب شده است و در قالب تبصره ۱۹ تلاش می‌کنیم تا سایر اعتبارات را جذب کنیم.

وی گفت: جلسات اقتصاد مقاومتی به صورت مرتب تشکیل و پیگیر رفع موانع تولید در استان هستیم و امیدواریم در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ موفق‌تر عمل کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان خاطرنشان کرد: تبصره ۱۸ حمایت‌های مالی، یارانه سود از تسهیلات کمک‌های بلاعوض است، برای سال ۹۹ مصوب شد تا اولویت تبصره ۱۸ که همان یارانه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض است به طرح‌ها و پروژه‌هایی اختصاص یابد که ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب می‌رسد.

وی با بیان اینکه بخش میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی تمامی اعتبارات خود را از تبصره ۱۸ جذب کرده و حتی کسری هم دارند، اظهار داشت: ۴ میلیارد تومان برای تبصره ۱۸ به عنوان تسهیلات برای هر بخش قرار دادیم همچنین ۳۸ میلیارد تومان برای تبصره ۱۹ از محل تبصره ۱۸ کمک خواهد شد که ۳۰ درصد آن تخصیص داده شده و امیدواریم این تخصیص تا پایان سال افزایش پیدا کند.

اکبری گفت: تبصره ۱۹، به معنای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام و در حال بهره برداری به بخش خصوصی است که این اجازه را داریم که طرح‌های نیمه تمام و یا در حال بهره برداری را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در سال آینده دستورالعمل تبصره ۱۹ به مراتب نسبت به سال ۹۸ بهتر شده است.

۵۲ دستگاه اجرایی در استان اصفهان فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.