به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری روز شنبه در پایان نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال 97 سه جلسه برای تدوین و اجرای این برنامه ها برگزار شده است افزود: با حضور 20 عضو کارگروه کاهش آلودگی ناشی از ریزگردها، برش استانی تکالیف دستگاه ها مشخص شد.
وی ادامه داد: در این نشست ها همچنین بحث تامین حق آبه تالاب ها، توسعه فضای سبز شهری و کنترل منشا گرد و غبار نیز مطرح شد و تصمیماتی اتخاذ شد.
کلانتری اضافه کرد: در این کارگروه 3 طرح اولویت دار با محوریت منابع طبیعی، محیط زیست و استانداری تعریف شد که اولین طرح تهیه و اجرای طرح کنترل کانون های بحرانی فرسایش بادی و مقابله با بیابان زایی به منظور جلوگیری از گسترش کانون های گرد و غبار داخلی، منطقه ای و کاهش آلودگی هوای شهرهای استان است.
وی گفت: طرح اول با تمرکز بر طرح های مبتنی بر تثبیت شنهای روان، مالچ پاشی و نهالکاری اجرا می شود.
وی طرح دوم را توسعه، ارتقا و تجهیز ایستگاه سیستم های سنجش، پایش اطلاع رسانی و هشدار وقوع پدیده گرد و غبار و طرح سوم را تهیه و اجرای طرح و برنامه های اطلاع رسانی آموزش همگانی و ایجاد پایگاه های اطلاعاتی با هدف تقویت آموزش و نظام اطلاع رسانی ذکر کرد.
به گفته کلانتری تنویر افکار عمومی و گسترش سطح آگاهی، دانش و بینش محیط زیستی جامعه، تقویت فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی در تمام سطح و اقشار جامعه به منظور کسب آمادگی مواجهه با پدیده گرد و غبار از دیگر اهداف طرح سوم است.
وی بررسی طرح ساماندهی موتورخانه های نهادهای دولتی و ساختمان های شخصی را از دیگر دستورات این نشست ذکر کرد و افزود: بر اساس بررسی 72 موتورخانه نهاد دولتی از سوی سازمان استاندارد، تقریبا همه این موتورخانه ها از نظر فضا، مشعل و دیگ دچار مشکل و ایراد هستند.
کلانتری گفت: در این نشست مقرر شد تا شهرداری پایان کار ساختمان هایی که استانداردهای لازم را برای موتورخانه های خود ندارند صادر نکند.
استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به ضرورت اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه های ساختمان های دولتی و خصوصی تاکید کرد: اجرای این طرح در ساختمان های دولتی با قوت و جدیت ادامه یابد.
محمد حسین مقیمی در خصوص اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه های بخش های خصوصی عنوان کرد: برای اجرای این طرح در بخش خصوصی منتظر آیین نامه هستیم و شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت می توانند در این بخش کمک کنند.
به گفته استاندار تهران؛ رعایت قوانین صرفه جویی انرژی برای مشترکان، معافیت از پرداخت خسارت و برای مشترکانی که طبق قوانین رعایت نکنند جریمه به دنبال دارد.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.