ناهید تاج‌الدین روز چهارشنبه در نشست روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در اتاق بازرگانی اصفهان افزود:  این درحالی است که در بازار با قیمت هنگفت کودهای شیمیایی یافت می‌شود ولی سهم مصوب کشاورزان به آنها نمی‌رسد که این مهم نیازمند توجه وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به مشکلات دامداران اصفهان تصریح کرد: با وجود آنکه در استان ۳۹۰ هزار دام سنگین پروار شده وجود دارد ولی دامداران نگران خرید تضمینی هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  با وجود انباشت گوشت، روز به روز قیمت گوشت در جامعه حال افزایش است که مسوولان باید حل این چالش تدبیر کنند.

تاج الدین همچنین اجرا نشدن قوانین حوزه آب را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی استان اصفهان دانست و گفت: قانون توزیع عادلانه آب سال هاست که اجرا نشده و حق آبه کشاورزان نیز پرداخت نشده است.

وی علت مشکلات آب استان را نظارت نکردن بر زاینده رود از مبدا تا انتها برشمرد و گفت: برخی در بستر زاینده رود ، طرح‌هایی را اجرا می‌کنند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان افزود: این در حالی است که استان علاوه بر آب کشاورزی در زمینه تامین آب آشامیدنی هم با مشکل مواجه شده است.

وی، تالاب گاوخونی را نه تنها سهم اصفهان بلکه مختص ۱۴ استان دیگر دانست و گفت:  ثمرات وجود آب در این تالاب موجب رفع مشکلات آنها نیز می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان در این نشست گفت: کشاورزی پایدار در استان در گرو توجه به حق آبه تالاب گاوخونی است.

ایرج حشمتی افزود: اگر حق آبه تالاب را در سیاست های کوتاه مدت خود ناچیز بگیریم و دنبال نکنیم کشاورزی در استان از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان درگیر مسایل زیست محیطی از جمله آلودگی هواست که این مهم باید در تمام بخش ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: هر ساله در ماه های خرداد و تیر این استان درگیر پدیده ریزگردهاست که ناشی از بی توجهی به دادن حق آبه تالاب گاوخونی است.

وی از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد تا این مهم را در هیات دولت بصورت ویژه پیگیری کند.

نخستین نشست مشترک روسای کمیسیون کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور امروز با حضور سرپرست وزارت کشاورزی و روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق های بازرگانی کشور در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه کشاورزی استان‌های مختلف از جمله خرید تضمینی، نبود آمار دقیق تولید محصولات برای تعیین قیمت و صادرات و مسائل مربوط به حوزه آب برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.