علیرضا اطمینان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات امسال با میزبانی استان خوزستان از پنجم بهمن آغاز به کار کرد.

وی گفت: پس از خوزستان استان‌های تهران، مازندران و اصفهان بیشترین تعداد ارسال مقاله را داشتند.

وی ادامه داد: ۶۴۲ مقاله پوستری به این کنگره ارسال شد که ازاین تعداد ۵۶۳ مقاله پذیرش و ۶۱ مقاله رد شدند.

قائم مقام دبیرکنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات با بیان اینکه این کنگره با ۱۵ محور تخصصی در حال برگزاری است افزود:در این کنگره ۱۵ سخنرانی، سه عنوان کارگاه و یک عنوان هم اندیشی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کنگره یکی از بزرگترین گردهمایی‌ها در حوزه کشاورزی است ادامه داد: این کنگره هر ۲ سال یک بار در کرج و یا تهران برگزار می شد که انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات تصمیم گرفت که از این پس این کنگره در استان‌های مختلف برگزار شود.

اطمینان افزود: این کنگره پرمخاطب است و امسال تصمیم گرفته شد که دراین کنگره به بحث تغییر اقلیم و چالش‌های زیست محیطی در این خصوص بیشتر پرداخته شود.

وی گفت: ارایه مقالات در حوزه‌های مختلف کشاوری می تواند در بسیاری از مشکلات و مسایل در این حوزه راهگشا باشد.

اطمینان بیان کرد: برگزاری چنین کنگره هایی در ایجاد انگیزه در دانشجویان و ایجاد ارتباط بیشتر دانشجویان با اساتید و تبادل اطلاعات بین اساتید حوزه کشاورزی بسیار موثر است.

بر اساس گزارش ایرنا شانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات از روز شنبه پنجم بهمن به میزبانی خوزستان در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین با حضور اساتید و دانشجویان این حوزه از سراسر کشور آغاز به کار کرد و تا هفتم بهمن جاری ادامه خواهد داشت.

قرار بود که سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نخستین روز فعالیت این کنگره شرکت کند که به دلیل شرایط نامساعد جوی پرواز وی به خوزستان لغو شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.