سعید طبیبیان در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن برگزاری هجدهمین دوره آزمون های قرآن و عترت در شهرستان شهرضا اظهار داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در شهرستان شهرضا با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو نوبت آزمون کتبی ویژه موسسات قرآنی در رشته های حفظ قرآن کریم و  آزمون کتبی ویژه موسسات قرآنی در رشته های ترجمه و مفاهیم قرآن، تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره حفظ و ترجمه نهج البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش های امام سجاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه از بین ۴۲۴ نفر از حافظان و قرآن آموزان شهرستان شهرضا به تفکیک ۴۰۱ نفر زن و ۲۳ نفر مرد بودند، افزود: مؤسسه قرآن و عترت آوای کوثر، جامعه القرآن شهرضا، مهد قرآن شهرضا، خانه قرآنی امام حسین (ع) روستای سولار و به صورت داوطلب آزاد در این آزمون حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا اظهار داشت: از بین ۴۲۴ نفر شرکت کننده ۱۵ نفر افراد زیر ۱۲ سال و ۶نفر از روشندلان  هستند.

طبیبیان گفت: در این آزمون خواهران و برادران در بیش از ۱۳ رشته و سه گروه حفظ قرآن کریم و معارف اهل بیت و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این آزمون، تشویق و ترغیب قرآن پژوهان و ایجاد انگیزه برای نسل جوان و ترویج و توسعه قرآن و فرهنگ قرآنی هست و امیدواریم که با برگزاری این آزمون ها و فعالیت های ترویجی بتوانیم اقدامات شایسته ای در راستای تعالی یک جامعه قرآنی داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه به حساب می آید که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و انس مستمر با آن انجام می شود.

طبیبیان افزود: برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت به عنوان یکی از ابزارهای ارزیابی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شناسایی و کشف استعداد ها و نخبگان، پرورش و رشد آنها در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: به تمامی داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب لازم و نمره قبولی در آزمون شوند گواهی‌نامه پایان دوره معتبر و افرادی که امتیاز بالای ۹۰ را کسب کرده باشند لوح تقدیر از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.