رویا کاظمی روز جمعه در حاشیه برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم در خلخال افزود: نتیجه  فعالیت‌های گسترده  2 موسسه قرآنی نسیم وحی و هجرت و ده‌ها خانه قرانی روستایی این شهرستان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی درجامعه استقبال آحاد مرم منطقه از دوره های آموزش قرآن  است.

وی گفت: کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط موسسه قرآنی نسیم وحی خلخال در سال‌های متمادی و حضور هزاران قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه بیانگر تلاش وافر دست اندرکاران موسسه در پیشبرد اهداف قرآنی در جامعه است.

او بیان کرد: این موسسات علاوه بر کسب رتبه برتر در بین موسسه‌های قرآنی وابسته به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال متوالی موفق به آموزش بیش از 15 هزار نفر از علاقه‌مندان به یادگیری قرآن کریم در استان شده‌اند.

کاظمی اظهار کرد:موسسه قرآنی هجرت خلخال نیز سال گذشته موفق به کسب عنوان برتر در بین هزار و 500 موسسه قرآنی کشور شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خلخال  گفت: از آغاز فعالیت موسسه قرآنی هجرت در خلخال تاکنون بیش از 10 هزار نفر در رشته‌های مختلف قرآنی در این موسسه آموزش دیده و به ترویج فرهنگ قرآن و عترت در این شهرستان کمک کرده‌اند.

او افزود: این موسسه اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی شامل روخوانی ، روانخوانی ، فصیح خوانی ، ترجمه ، مفاهیم ، صوت و لحن ، حفظ قرآن ، نهج البلاغه ، تجوید و صرف و نحو کرده و به قبول شدگان در آزمون پایان این دوره ها گواهینامه قبولی اعطا شده است.

هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم  امروز در محل دارالقران کریم شهر خلخال و با حضور ۱۰۰ شرکت کننده  در رشته‌های حفظ ، نهج البلاغه و تفسیر قرآن  برگزار و شرکت کنندگان در فضایی معنوی و روحانی به رقابت پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.