ابراهیم لایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این آزمون سراسری به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه یازدهم بهمن ماه در محل ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور در تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که این آزمون در دو گروه امتحانی برگزار می‌شود، افزود: این آزمون در گروه حفظ قرآن کریم، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) بصورت کتبی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی مؤسسه های قرآنی و قرآن‌آموزان مؤسسات فرهنگی در سطح کلان است.

لایقی گفت: این دوره از آزمون با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت برگزار می شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان استان  آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: چهار هزار و ۵۷  نفر از کل استان آذربایجان‌شرقی در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این آزمون در دو نوبت برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: نوبت اول مربوط به گروه حفظ قرآن کریم در ۱۰ رشته و نوبت دوم مربوط به حفظ  مفاهیم قرآن و و معارف اهل بیت (ع) در ۴ رشته برگزار خواهد شد.

رییس گروه قرآن و عترت اداره‌کل با اشاره به اعطای مدرک معتبر از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت کنندگان، افزود: همچنین برای شرکت کنندگانی که در این آزمون نفره قبولی بالای ۷۰ را کسب کنند به قید قرعه حوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.