رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که درجات بهشت به تعداد آیات قرآنی است، گفت: قرآن کریم به طرق "اوامر، نواهی و تشویق‌ها" راهکارهای زندگی سبک اسلامی را برای انسان بیان می‌کند و در حقیقت قرآن کریم دستورالعمل حیات و موفقیت انسان است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در تبریز با تاکید بر اهمیت نشر و اشاعه‌ی قرآن در جامعه و تمامی امور، گفت: بخشی از قرآن شامل اوامر، نواهی و تشویق‌های الهی است و خداوند در این اشکال، راهکار موفقیت در زندگی را به انسان می‌آموزد.
وی با بیان این‌که انسان در مورد نواهی همواره نوعی عدم تمایل داشته و مخالفت می‌کند، افزود: حدود ۴۰۰ مورد نهی در قرآن کریم وجود دارد.
حجت‌الاسلام فقیه با بیان این‌که گناه باعث سرنگونی و لغزش‌ در زندگی می‌شود، افزود: نواهی خداوند از گناهان و زشتی‌ها برای سعادت دنیوی و اخروی انسان است.
حجت‌الاسلام فقیه با تاکید بر این‌که تشویق‌ها نیز بخش دیگری از قرآن کریم را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: خداوند متعال حدود ۳۵ بار در قرآن کریم انسان‌ها را برای رسیدن به یک باغ(بهشت) تشویق می‌کند.
رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این‌که بخشی از قرآن کریم شامل گفت‌وگوها، جدل‌ها، قصه‌ها و مثل‌هاست، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم حدود ۲۷۰ قصه و حدود ۱۰۰ مثل وجود دارد که خداوند متعال طی این قصه‌ها و مثل‌ها نصیحت‌ها و راهکار‌های زندگی موفق را برای انسان بیان می‌کند.
وی با بیان این‌که قرآن با هفت شکل "اوامر، نواهی، تشویق‌ها، قصه‌ها، مثل‌ها، گفت‌وگوها و جدل‌ها و..." بر انسان نازل شده است، افزود: همه‌ی این اشکال راهکار موفقیت انسان در زندگی است و همواره باید این موارد را مورد توجه قرار داده و در زندگی خود جاری کنیم.
وی تشریح کرد: امید است این حرکت وسیع قرآنی که در جامعه شروع شده به مقطعی برسد که همه و تمام اقشار جامعه "انسان‌هایی قرآنی" شوند.
حجت‌‌الاسلام فقیه ورود قرآن به تمامی عرصه‌های زندگی را از جمله برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: هرچند متولی اصلی برنامه‌هایی قرآنی، سازمان اوقاف است اما امروزه همه دستگاه‌ها به بحث‌های قرآنی ورود کرده‌اند.
وی در پایان بر لزوم ایجاد جامعه‌ای قرآنی تاکید کرد و گفت: امیدواریم که روزی تمامی رفتارها و گفت‌وگوهای ما در جامعه، رنگ قرآنی به خود بگیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.