حجت الاسلام رسول مشهوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز اقامه نماز جمعه و تعیین امام جمعه برای شهرهای بالای پنج هزار نفر جمعیت صادر می شود و یکی از شرایط آن تامین دفتر و منزل مورد نیاز از سوی مردم محل است.
وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نظر تعداد شهرهای دارای نماز جمعه بعد از استان های اصفهان با 88 شهر، فارس با 76 شهر، کرمان با 57 شهر، خراسان رضوی با 54 شهر و خوزستان با 45 شهر در رتبه ششم کشوری قرار دارد و این رتبه به هیچ وجه با ظرفیت ها و جایگاه دینی استان از منظر تاریخی متناسب نیست.
وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یک نهاد کاملا مردمی است و ریالی بودجه از تهران به آن تعلق نمی گیرد.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه تبریز در مرداد ماه 1358 به امامت آیت الله شهید قاضی طباطبایی گفت: امامان جمعه حقوق نمی گیرند، بلکه مردم زندگی آنان را اداره می کنند و به همین دلیل این عده قشر محروم و فداکار جامعه اند.
وی یادآور شد: البته بعد از انتصاب حجت الاسلام آل هاشم به نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز، برپایی نماز جمعه در شهرهای سردرود و شهر جدید سهند نیز اضافه شده است.
وی افزود: ستادهای اقامه نماز جمعه نیز جزیی از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه محسوب می شوند و اکنون عزیزانی در ستادهای نماز جمعه آذربایجان شرقی از اول انقلاب تا به امروز بدون هیچ چشمداشت مادی مشغول خدمت هستند.
حجت الاسلام مشهوری اضافه کرد: ستاد نماز جمعه آذربایجان شرقی در زمان حاضر 235 عضو، متشکل از 175 مرد و 60 نفر زن دارد که برای برپایی هر چه آبرومندانه تر این فریضه الهی در سطح استان فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه شهرستان چاراویماق نیز که به دلیل مهاجرت امام جمعه آن به قم به مدت هشت ماه تعطیل شده بود، هفته گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز از سر گرفته شد.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.