مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح‌های یاد شده شامل  ایستگاه جمع آوری شیر در شهرستان شاهین شهر و میمه، مجموعه اداری و تولیدی روستای هُرمزآباد شهرستان سمیرم، انبار و شرکت تعاونی شهر گُرگاب شهرستان برخوار و پروژه آبیاری تحت فشار در برخی از مزارع استان  هستند.

سلیمان میرزایی اضافه کرد: حدود ۴۵ میلیارد ریال از رقم یاد شده توسط خودیاری‌های مردمی تامین و باقیمانده از اعتبارات دولتی صرف شد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته ۷۳ هزار تُن از ۸۵ هزار تُن خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاونی روستایی انجام گرفت و به غیر از آن خرید هفت هزار تن گوجه فرنگی و تبدیل آن به رب گوجه فرنگی برای عرضه در بازار داخلی و صادرات به دیگر کشورها نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیر سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه ساماندهی، نظارت، کنترل، حسابرسی و آموزش از وظایف اصلی این نهاد به شمار می‌رود، تصریح کرد: شعب و دفاتر تعاون روستایی حتی در دوردست‌ترین مناطق روستایی استان مستقر هستند و زمینه جلب مشارکت و حمایت را رقم می‌زنند.

میرزایی به ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: برای مثال در تولید سیب درختی درجه ۳ با مدیریت و ایجاد رقابت برای تعادل در قیمت‌ها تلاش کردیم.

۴۶۶ دفتر و شعبه تعاون روستایی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

زمین‌های کشاورزی استان ۵۶۸ هزار هکتار برابر پنج درصد از مساحت استان و ۳.۹ دهم درصد از اراضی کشور است.

در این منطقه بیش از ۱۸۵ هزار نفر در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.