حمیدرضا باقرصاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مشخص نبودن و عدم پایداری قیمت‌ تجهیزاتی مانند لوله و اتصالات و ماشین‌آلات سبب مغایرت قیمت هزینه طرح‌ها با هزینه تمام شده می‌شود و همین امر مشکلاتی را بخصوص با پیمانکاران بوجود می‌آورد.

وی اضافه کرد: آزادسازی اراضی برای اجرای طرح‌های آب و خاک دیگر مشکل پیش رو است، زیرا بدلیل وجود زمین‌های کشاورزی متعدد به راحتی نمی‌توان رضایت صاحبان را برای آزادسازی جلب کرد، به خاطر همین برخی طرح‌ها با مشکل و یا کندی در اجرا مواجه می‌شود.

مدیر مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: مشارکت بیشتر جامعه کشاورزان نیازمند فرهنگ‌سازی است چرا که اجرای طرح های آب و خاک به سود کشاورزی استان و کشور خواهد بود.

باقرصاد با اشاره به برخی طرح‌های مرتبط با آب و خاک ادامه داد: اصلاح شبکه‌های آبیاری و زهکشی فرعی در حوضه زاینده‌رود از سال ۸۳ آغاز و سال گذشته با هدف کمی ۳۰ هزار هکتاری انجام شد.

مدیر امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان به اهمیت حفظ رشته قنات‌ها به عنوان منابع آبی ارزشمند اشاره کرد و افزود: امسال ۷۹ رشته قنات در استان با ۹۱ میلیارد ریال اعتبار از اسناد خزانه مرمت و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ رشته قنات در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: از سال ۹۰ تاکنون ۹۹۵ رشته قنات در این خطه مرمت و بازسازی شده است.

باقرصاد به عملیات تسطیح اراضی و احداث جاده بین مزارع و کانال‌های آبیاری به عنوان اقدامی دیگر از سوی سازمان جهاد کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات مذکور امسال با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار عملیاتی شد.

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان ۵۶۹ هزار هکتار است و ۱۱ درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد و سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.