به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مرتضی عمومهدی شامگاه یکشنبه در جمع بسیجیان و جهادگران شهرستان کاشان ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی راه روشنی را پیش پای همه آزادیخواهان و مظلومان جهان قرار دادند.

وی با اشاره به لزوم حل مشکلات مردم و رسیدگی به مسائل معیشتی ابراز داشت: با برنامه‌ریزی های انجام شده ۱۰ قرارگاه جهادی و خدمات اجتماعی در سرتاسر شهرستان کاشان به منظور حل مشکلات مردم همان منطقه حدود یکسال است که فعالیت می‌کنند.

فعالیت آزمایشی قرارگاه های جهادی و خدمات اجتماعی کاشان در سال‌های ۹۸ و ۹۹

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان اینکه از بین ۶۵ روستا و ۳۵ محله کاشان در نهایت هشت محله و دو روستا برای اجرای این طرح انتخاب شدند، تصریح کرد: قرارگاه‌های جهادی و خدمات اجتماعی شهرستان کاشان در دو سال اول کار خود در سال های ۹۸ و ۹۹ به صورت آزمایشی فعالیت می کنند و بعد از آن به صورت رسمی این قرارگاه‌ها در سطح شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه‌های جهادی و خدمات اجتماعی کاشان مهمترین مولفه خود را استفاده از ظرفیت های مردمی یک منطقه برای حل مشکلات همان منطقه قرار داده اند، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مساجد، پایگاه بسیج، مدارس و غیره از مهمترین اهداف قرارگاه‌های اجتماعی است.

سرهنگ عمومهدی با بیان اینکه قبلاً در کشور رسم بر این بود که کاری که می‌خواهند انجام دهند اعلام شود، اذعان داشت: در بحث قرارگاه‌های جهادی و خدمات اجتماعی ما ابتدا یکسال فعالیت کردیم و بعد اعلام کردیم که این کار را انجام داده‌ایم.

مسجد محور فعالیت قرارگاه‌های جهادی و خدمات اجتماعی شهرستان کاشان

وی از حضور ۱۰ نفر از معتمدین و فعالان هر منطقه در قرارگاه‌های اجتماعی به عنوان اعضای شورای آن قرارگاه خبر داد و تاکید کرد: این قرارگاه‌ها با محوریت مسجد هر محل و یا روستا به عنوان یک پایگاه مردمی و اجتماعی فعالیت می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان بهترین راه حل مشکلات مردم را استفاده از یک الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت دانست و بیان داشت: این الگو بر مبنای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت‌های اجتماعی برای حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه کاشان شهر هیئات مذهبی است، افزود: هیئتی سکولار و بی تفاوت نیست که در آن مشکلات مردم و حل آنها برای آن هیئت اهمیت داشته باشد و بر این مبنا می‌توان از ظرفیت هیئات مذهبی کاشان در این راه استفاده کرد.

اجرای طرح قرارگاه‌های اجتماعی در ۲۰ محله و روستای کاشان تا پایان سال ۹۹

سرهنگ عمومهدی با اشاره به اجرای طرح آزمایشی قرارگاه های جهادی و خدمات اجتماعی کاشان در ۱۰ محله و روستای سطح شهرستان تاکید کرد: در سال ۹۹ که سال دوم برگزاری آزمایشی این طرح است نیز ۱۰ محله و روستای دیگر به این طرح اضافه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.