به گزارش خبرنگار ایرنا، مازیار حسینی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه مترو ابزاری بسیار ارزشمند است که تخصص‌ها و دانش‌های مختلف مورد نیاز مجموعه را تولید و آموزش می‌دهد.
وی اظهارداشت : دانشکده شرکت بهره برداری مترو تمام تخصص‌های مورد نیازاز راهبری تا برق، سیگنالینگ و هولدینگ فعال است و می‌توان گفت که این مرکز از لحاظ تولید دانش مرتبط با مترو در کشور پیشگام است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه در خصوص بهسازی خط 5 مترو تهران گفت: بهسازی یک خط تجربه ای نو در مترو تهران بود که این عملیات گسترده تاکنون به خوبی پیش رفته و امیدواریم با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز بتوانیم بهسازی را قبل از زمان پیش بینی شده به اتمام برسانیم.

**توان بالای کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران در ارائه خدمات تخصصی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: کمتر کشوری در جهان است که بتواند بدون سه راهی واگن را روی خط انتقال دهد و ما اکنون موفق شدیم که 21 واگن را بر روی خط 7 منتقل کنیم و کارمونتاژ آنها را به این شیوه انجام دهیم.
وی به همکاری متخصصان شرکت بهره برداری با شرکت ساخت مترو اشاره کرد و افزود: متخصصان شرکت بهره برداری مترو تهران مدت‌ها قبل از افتتاح هر ایستگاه در کنار شرکت ساخت مترو قرار می‌گیرند تا همه چیز برای ارائه بهترین خدمات به مردم فراهم شود.
وی با بیان اینکه کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران روحیه جهادی برای ارائه خدمت دارند گفت: با ادامه این روند و در صورت تأمین ناوگان رسیدن به 10 میلیون سفر در روز دور از دسترس نیست.

**تمبر مترو یادآور زحمات پیشکسوتان است
همچنین محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز با اشاره به اینکه امروز 18 سال از حرکت اولین قطار مترو در خط تهران- کرج می گذرد افزود: 16 اسفند سال 1377 خط 5 مترو تهران افتتاح شد و اکنون مترو تهران یکصد و هفت ایستگاه دارد.
وی افزود: در این سالها افراد زیادی برای گسترش مترو تهران تلاش کردند که این تمبر، یادبود زحمات این همکاران در این سالهاست.
وی با بیان اینکه تمبر مترو نمایی از سردر ایستگاه امام خمینی (ره) را دارد ادامه داد: خوشبختانه سرعت توسعه مترو اکنون بسیار بیش از گذشته است و به زودی شاهد افتتاح پلازا میدان ولیعصر (عج) با نام ایوان انتظار خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه تست سرد خط 7 مترو تهران در روزهای آینده انجام می شود گفت: بخشی از خط 7 و امتداد خط یک مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به زودی به بهره برداری می رسند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده : موسی فعالیان
تهرام/7247/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.