آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهر اصفهان افزود: تکلیف شرعی است که مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و به افراد واجد صلاحیت رای بدهند.

وی بیان کرد: لازم است که افراد لایق را انتخاب کنیم و اگر چنین افرادی را انتخاب نکردیم، جز خود را ملامت نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به تفکیک وظایف دست‌اندرکاران امر انتخابات تصریح کرد: جای تعجب است، کسانی که قسم خوردند به قانون اساسی عمل کنند و به آن پایبند باشند، در این زمینه مسایلی نابجا را مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی نیز  به صراحت عنوان شده که نظارت بر انتخابات، کار شورای نگهبان و این نظارت استصوابی است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین به سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی در ۱۲ بهمن ۵۷ اشاره کرد و گفت: آیه ۳۰ سوره انفال به حضرت محمد (ص) یادآوری می‌کند که دشمنان اسلام برای او توطئه‌های گوناگونی را تدارک دیدند اما خداوند این توطئه‌ها را به آنها بازگرداند.

وی تشریح کرد: این آیه شباهت زیادی به ماجرای پیروزی انقلاب اسلامی دارد زیرا دشمنان در برابر گرایش مردم و جوانان به پیامبر اکرم (ص) توطئه‌هایی مانند تحریم اقتصادی، جنگ روانی، تمسخر و ترور فیزیکی را تدارک دیدند اما خواست خدا بود که جان پیامبر (ص) حفظ شود.

 امام‌جمعه اصفهان یادآور شد: حکومت پهلوی، امام خمینی (ره) را به جاهای مختلف تبعید کرد اما پس از تبعید به عراق، در شهرهای مختلف مورد استقبال گسترده علمای شیعه و سنی و مردم قرار گرفت و حتی علمای بزرگ اهل سنت خطاب به ایشان گفتند که گمان نکنید در این کشور غریبه هستید، به خاطر اینکه برای اسلام قیام کردید، هر کجا بروید، کشور اسلامی متعلق به شما است.

وی افزود: امام خمینی (ره) حوزه علمیه نجف را عاشق خود کرد و این محبوبیت نشان از خلوص و عشق و ارادت ایشان به خدا بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.