عباس رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز فعالیت پیشرانان اقتصادی در قالب طرح شتاب‌دهنده صادراتی در اصفهان افزود: بدون شک در آینده نزدیک این فعالان به مشکلات و مسائلی برمی‌خورند و ما برای حل این موارد آماده هستیم.

وی اضافه کرد: افزایش صادرات در استان اصفهان با هماهنگی و همدلی بیشتر محقق خواهد شد و در این زمینه مشارکت افزون‌تر دستگاه‌های مرتبط بویژه اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اصفهان ضروری است.

رضایی خاطرنشان کرد: ممکن است تجار و صادرکنندگان در فعالیت‌های خود با مجموعه هایی مانند بانک، وزارت صنعت، معدن و تجارت یا گمرک مشکلاتی پیدا کنند و در این شرایط ما برای حل موضوع تلاش خواهیم کرد.

استاندار  اصفهان به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در زمینه صادرات در سال ۹۷ در استان اشاره و تصریح کرد: باید بیش از گذشته از ظرفیت‌های موجود برای توسعه صدور کالا و خدمات به دیگر کشورها استفاده کرد.

رضایی شتاب در موضوع صادرات را در گرو تغییر مدیریت اقتصادی سنتی به پیشرفته دانست و گفت: باید شیوه‌های قدیمی را کنار گذاشت و بر مبنای فنون به روز و علمی پیش رفت.

شتاب‌دهنده صادراتی، عنوان طرحی است که با همت اتاق بازرگانی اصفهان با کمک واسطه‌های صادراتی، زمینه مشاوره، هدایت و تسهیل تجارت بهتر و افزایش صدور خدمات و کالاهای تولیدی به دیگر کشورها را فراهم می‌کند.

در قالب این طرح در استان اصفهان از بین ۲۰۰ گروه فعال صادرات ۶۰ گروه برگزیده شدند و قرار است از این تعداد در یک فرایند سه ماهه ۲۱ گروه نهایی، انتخاب و از سوی اتاق بازرگانی اصفهان حمایت شوند.

۱۰ تا ۱۱ درصد صنعت و تولید در کشور به این استان اختصاص دارد، اما صادرات از این خطه مطلوب نیست و تنها ۶ درصد از کل صادرات کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.