مسعود گلشیرازی، یکشنبه شب در نشست شروع به کار نخستین شتاب‌دهنده صادراتی استان اصفهان افزود: مقایسه تحلیلی آمار مذکور نشان می‌دهد که در حوزه بازار و تجارت دچار ضعف نهادی هستیم و جبران آن نیازمند تسهیل فرایندها برای افزایش صدور کالا و خدمات به دیگر کشورهاست.

وی افزایش صادرات از استان را نیازمند توجه و استفاده بیشتر از ظرفیت شرکت‌های مدیریت صادرات دانست و تصریح کرد: صدور هرچه بیشتر به دیگر کشورها در نهایت سبب بهترشدن وضعیت درآمد مردم خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان، طرح شتاب‌دهنده صادراتی را راهکاری مناسب برای جذب بیشتر مشتریانی در دیگر کشورها معرفی و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی اتاق، این برنامه در یک بازه زمانی چهار ساله انجام خواهد شد.

گلشیرازی به لزوم حمایت هرچه بیشتر از فعالان اقتصادی و صادرات اشاره کرد و گفت: تعداد گروه‌ها و فعالانی که امسال در این طرح حمایت شده اند در سال آینده ۲ یا ۳ برابر خواهد شد و سال بعد از آن نیز این ضریب ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: گفتمان صادرات حتی در خانه‌ها هم باید در جریان باشد، به این معنا که کسب بازارهای خارجی به‌عنوان یک اصل عمومی مورد پذیرش و فعالیت مرتبط قرار بگیرد.

رییس اتاق اصفهان، بهبود وضعیت صادراتی را از چشم‌اندازهای این مجموعه توصیف کرد و افزود: گروه‌های مُشوق و حامی صادرکنندگان در استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند و بی‌شک خواهند توانست شرایط فعلی را بهبود بخشند.

شتاب‌دهنده صادراتی، عنوان طرحی است که با همت اتاق بازرگانی اصفهان با کمک واسطه‌های صادراتی، زمینه مشاوره، هدایت و تسهیل تجارت بهتر و افزایش صدور خدمات و کالاهای تولیدی به دیگر کشورها را فراهم می‌کند.

در قالب این طرح در استان اصفهان از بین ۲۰۰ گروه فعال صادرات ۶۰ گروه برگزیده شدند و قرار است از این تعداد در یک فرایند سه ماهه ۲۱ گروه نهایی، انتخاب و از سوی اتاق بازرگانی اصفهان حمایت شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.