مسعود گلشیرازی عصر روز یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین صنعت و دانشگاه در اصفهان، فقر دانشی و عملیاتی در واحدهای صنعتی استان را موجب نبود قوام سازمانی دانست و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان درصدد ایجاد سازوکار رفع این نقیصه است.

وی اضافه کرد: امروز اصفهان بیش از هر زمان دیگر نیازمند ایجاد سازوکار موثر بین سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است؛ زیرا بدون توجه به سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی، رشد سرمایه اقتصادی نیز محقق نخواهد شد.  

وی، بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی کشور را به مثابه قُطب‌نمای حرکت موثر بر رفتارهای فردی و اجتماعی دانست و با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب، تنها راه غلبه بر شرایط موجود را قدرت اقتصادی بیان و تصریح کرد: کسب قدرت اقتصادی نیز در گرو قدرت سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی است. 
گلشیرازی، ایجاد ارتباط منسجم بین‌بخش مولد و بدنه فرهنگی و اجتماعی به‌واسطه بخش علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت آینده پژوهی افزود: آینده‌پژوهی مناسب و رشد متوازن تمام ارکان جامعه با یکدیگر، در ایجاد اقتصادی مولد و قوی از اهمیت بسیاری برخوردار است. 
رییس دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به سابقه همکاری‌ مشترک این دانشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همکاری‌های گذشته به‌صورت پراکنده، بین‌فردی یا بر حسب نیاز موردی بوده، اما امروز همکاری‌های طرفین به‌صورت زیرساختی، نهادی و آینده‌نگرانه است.

هوشنگ طالبی، ایجاد اندیشکده دانشگاه و اتاق بازرگانی را مقدمه‌ای بر فعالیت‌های اساسی و ترسیم روشنی از افق آینده توصیف و با تاکید بر رویکرد آینده‌پژوهانه این اندیشکده تصریح کرد: اندیشکده مذکور می‌تواند در مواقع خاص مانند تحریم‌ها علاوه بر نشان دادن تهدیدها، فرصت‌های پیش رو را نیز مشخص کند. 
رییس دانشگاه اصفهان، مدنظر قرار دادن بازار آینده دنیا را پیش زمینه موفقیت در بازار جهانی دانست و افزود: تعامل و همکاری با فعالان اقتصادی به منزله کمک به آینده کشور و دنیاست. 
انعقاد این تفاهمنامه با هدف ارتقای سطح تعامل دانشگاه و اتاق بازرگانی در جهت تبیین آینده‌پژوهی اقتصاد استان و شناسایی مشکلات موجود فعالان اقتصادی و همچنین ارتقای سطح توانمندی‌های به‌روز اساتید دانشگاه در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات و کمک به ایجاد سازوکار لازم برای ارائه پیشنهادها و راه‌حل‌های ممکن در راستای رفع مشکلات و بهبود شاخص‌های محیط کسب‌ و کار منعقد شد. 

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

استان اصفهان هم‌اکنون دارای ۲۱۰ هزار واحد صنفی و بیش از ۹ هزار واحد صنعتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.