ادعای عرضه شیرهای پاستوریزه‌ آلوده به سم " افلاتوکسین " در کشور با آمار بالا آن هم در یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی ، نه تنها موجی از نگرانی را در خانواده‌ها ایجاد کرد، بلکهاعتراض بسیاری از فعالان صنایع غذایی و بویژه صنعت لبنیات و مراجع بهداشتی را به همراه داشته است.

امیر زرگران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بیان مطالبی از این دست به شدت باعث تشویش اذهان عمومی و بی‌اعتمادی به تولیدکننده داخلی می شود و حواشی زیادی را برای دامدار تا کارخانه‌دار به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمامی فرایندی که در تولید شیر وجود دارد شامل خوراک و نهاده های دامی تا شیر نهایی در آزمایشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و بیان مطالب یاد شده را نمی‌توان واقعیتی برای کل شیرهای موجود دانست.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان اضافه کرد: اگرچه امکان وجود هر نوع آلودگی در هر مواد غذایی مانند شیر را نمی‌توان بطور کلی رد کرد، اما تعمیم آمار و ارقام به کل صنعت تولید شیر و همه نشان‌های تجاری نادرست و اشتباه است.

زرگران نظارت از سوی نهادهایی مانند دامپزشکی و سازمان غذا و دارو را مُکفی دانست و اظهارداشت: تاکنون مورد خاصی از وجود سم افلاتوکسین در شیر تولیدی در استان اصفهان گزارش نشده است.

در استان اصفهان روزانه بین سه هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تُن شیر تولید می شود.

این استان از حیث تولید این ماده غذایی رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.