وضعیت کیفی هوای اصفهان تا پیش از ظهر امروز با میانگین ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت اما هم‌اکنون در وضعیت سالم و نزدیک به پاک قرار دارد.

 رییس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست تا پیش از ظهر امروز شنبه با میانگین ۱۱۴ در وضعیت ناسالم ثبت شده بود که تا ساعت پنج عصر امروز با میانگین ۶۵ در وضعیت سالم قرار گرفته است.

بابک صادقیان با اشاره با ناپایداری هوا گفت: بر این اساس وضعیت هوای شهر اصفهان هم‌اکنون در میدان احمدآباد با شاخص ۸۷، خیابان استانداری با ۷۴، خیابان پروین ۶۲، خرازی ۶۰، خیابان دانشگاه ۵۳ و خیابان رودکی با ۵۲ در وضعیت سالم گزارش شده است.

اداره اداره کل هواشناسی نیز امروز اعلام کرد: به‌دلیل فعالیت سامانه بارشی برای امروز تا فردا در استان بارش برف و برای بخش‌هایی از استان باران پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در نواحی غرب، جنوب و شمال بیشتر است و بارش‌های پراکنده برای کلانشهر اصفهان، دور از انتظار نیست.

شاخص کیفی هوا(Air Quality Index )، معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اُزون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.