حجت الله علی عسگریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وضعیت هوای امروز اصفهان و برخی مناطق صنعتی استان به دلیل سکون نسبی هوا در شرایط ناسالم قرار گرفت اما از بعدازظهر امروز با نفوذ موج ناپایدار از غرب و پیش بینی بارش در مناطق غربی استان به‌تدریج آلودگی هوا در شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان کاهش می‌یابد.

میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز چهارشنبه با میانگین ۱۱۲ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

بر این اساس وضعیت هوای کلان‌شهر اصفهان در میدان احمدآباد با شاخص ۱۳۳، خیابان استانداری با ۱۳۰ و خیابان پروین با ۱۰۶، خیابان دانشگاه با  ۱۱۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر نیز با ۱۰۴ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: بارش برف و باران گاهی وزش باد به نسبت شدید با نفوذ سامانه ناپایدار از سمت غرب به استان به تناوب تا روز یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق استان بویژه غرب و جنوب پیش بینی می‌شود.

به گفته وی ورود این سامانه مه آلودگی در غرب و جنوب استان را به‌دنبال خواهد داشت.

علی عسگریان گفت: دمای هوا در برخی مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و طی این مدت دمای این کلان‌شهر در گرم‌ترین زمان روز به ۱۳ درجه سانتیگراد و در سردترین زمان حداقل به یک درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

وی گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده را چوپانان و خوروبیابانک با ۱۷ درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را بویین و میاندشت با  ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.