حجت الله علی عسگریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو ناپایدار تا سه روز آینده بر روی استان است به گونه ای که وضعیت جوی یشتر مناطق استان در این مدت قسمتی ابری در بعداز ظهرها گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و در ساعات عصر و شب رگبار بهاری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش ‌بینی می‌شود.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: دمای هوا در 24 ساعت آینده یک تا 2 درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.
وی بیان کرد: دمای هوای اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به 29درجه سانتیگراد و امروز صبح(سه شنبه) هم در خُنکترین ساعات به 16 درجه سانتیگراد رسید.
علی عسگریان اضافه کرد: چوپانان و خوروبیابانک با 37 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و داران و چادگان با 6 درجه سانتیگراد بعنوان خُنک ترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه(فردا)، هوای کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده بهاری و برای روز پنجشنبه، هوای کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی کرد.
مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوای این کلانشهر را در روز جاری(سه شنبه) 74 (AQI) و در شرایط سالم ذکر کرد.
همچنین وضعیت کیفی هوا در شهرهای زرین شهر، خمینی شهر، شاهین شهر، نجف آباد، مبارکه و سجزی نیز امروز در شرایط سالم قرار دارد.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 0 تا 50 هوای خوب، 51 تا 100 هوای متوسط، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم، 201 تا 300 خیلی ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
6022/ 7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.