حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور روز چهارشنبه در گردهمایی بسیجیان، پاسداران و تعدادی از مسوولان در نمازخانه سپاه ناحیه سمیرم اظهار داشت: آمریکایی‌ها به‌خوبی از این موضوع آگاه بودند و به سبب وحدت‌آفرینی، تدبیرها و اقتدار این فرمانده مقتدر و مومن، کینه سختی از آن شهید عزیز داشتند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز دونالد ترامپ به رای‌آوری در انتخابات پیش‌روی آمریکا و تحت‌الشعاع قراردادن استیضاح خودش در کنار اجازه نگرفتن از کنگره را می‌توان از عوامل این اشتباه تاریخی او قلمداد کرد.

به گفته مسوول سابق نمایندگی ولی فقیه در لشکر هشت نجف اشرف، علت دیگر این ترور را می‌توان خط و نشان کشیدن برای عراقی ها دانست که در تحریم های اخیر آمریکا حاضر به همراهی با آنها نشدند.

حجت الاسلام طالب‌پور، نیروی قدس را بازوی مقتدر نظام در جبهه مقاومت نامید و گفت: بخش بزرگی از جبهه مقاومت در کشور عراق واقع شده چرا که پایگاه‌های آمریکایی متعددی در این کشور است که علاوه بر تفرقه افکنی و جنایت، عامل ایجاد داعش‌های منطقه‌ای هم هستند که اگر جلوی آنها گرفته نشود همه خاورمیانه و حتی دیگر نقاط جهان را فراخواهند گرفت.

وی تاریخ آمریکا را از لحظه پیدایش تا امروز سراسر جنایت، خونریزی، برده‌داری و تروریسم عنوان کرد و افزود: اگر در گذشته شوروی فروپاشید و چند تکه شد امروز نیز ایالات متحده آمریکا به همان وضعیت دچار شده و اتحاد ایالت‌های آن در حال فروریختن است.

مسوول سابق نمایندگی ولی فقیه در لشکر نجف‌اشرف از جمله برکات داخلی شهادت سردار سلیمانی را وحدت و همدلی اقشار و گروه‌های مختلف مردم دانست و ادامه داد: خون شهدا همواره از بین برنده خسارت هاست و خون این شهید نیز برکت هایی دارد که به مرور زمان نمایان خواهد شد و اثرش را خواهد گذاشت.

وی مهمترین ویژگی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را انقلابی و تابع ولی فقیه بودن عنوان کرد و افزود: اگر همه ما و مسوولان در این خط و مسیر باشند عبور از مشکلات و موانع نیز با سرعت و قدرت بیشتری دنبال خواهد شد.

مسوول سابق نمایندگی ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف همچنین با اشاره‌ به سخنان امروز رهبر انقلاب در جمع مردم قم گفت: تعظیم رهبری برای این شهید بزرگوار نشان از بزرگی و عظمت و اقدام های او و همرزمانش دارد.

طالب پور، یادی هم از شهید ابومهدی المهندس کرد و از مردم خواست یاد و خاطره دیگر شهیدان این حادثه بویژه این فرمانده مومن شهید عراقی را هم در آیین‌ها و بزرگداشت های خود پاس بدارند.

به گفته وی، رهبر انقلاب اسلامی باردیگر همگان را به تیزبینی در مقابل نقشه دشمن و در نظر داشتن نقاط اساسی یعنی «مبانی فکریِ اسلامی و انقلابی» و «وحدت ملی» توصیه کردند که این نکته مبنای ترقی ما و رفتن به سمت و سوی تمدن نوین اسلامی است.

تاکنون آیین‌های مختلفی از سوی اقشار مختلف مردم سمیرم در بخش‌ها، شهرها و روستاهای این شهرستان برای بزرگداشت شهدای مقاومت و سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهان آن فرمانده شهید برگزار شده است و در روزهای آینده نیز برگزار می‌شود.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۲۲ هزار بسیجی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.