نوید حاج‌بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، غلظت آلاینده‌های جوی از امروز بالا می‌رود و در نیمه نخست روز چهارشنبه بیشترین میزان افزایش را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شاخص کیفی هوا در این روزها به ناسالم برای گروه‌های حساس و به مرز ناسالم برای عموم برسد، اظهار داشت: این آلودگی منجر به کاهش دید و کیفیت‌هوا می‌شود و از عصر چهارشنبه کاهش می‌یابد.

حاج بابایی با اشاره به اطلاعیه‌ای که اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره آلودگی هوای چند روز آینده منتشر کرد، گفت: توصیه ما به مردم، کاهش تردد غیرضروری در سطح شهر به‌ویژه برای افراد آسیب‌پذیر از جمله کودکان، افراد سالمند و بیماران قلبی ریوی است و سایر دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به کاهش انتشار آلاینده‌های جوی در این روزها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از روز پنجشنبه سامانه ناپایدار جوی وارد استان اصفهان می‌شود که همراه با هوای بسیار سرد و بارش برف خواهد بود.

مرکز بهداشت استان اصفهان نیز روز دوشنبه اعلام کرد: با توجه به اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا وکاهش سرعت باد در سطح زمین و لایه‌های مجاور آن از روز دوشنبه تا چهارشنبه، پیش‌بینی می‌شود شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها مهیا و بیشترین افزایش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه باشد و خواهشمند است جهت کاهش اثر ناشی از آلاینده‌های هوا بر سلامت جامعه، تدابیر لازم به‌منظور اطلاع‌رسانی و ارائه توصیه‌های بهداشتی به شهروندان اتخاذ شود.

نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتا پایدار در ۲ روز آینده در استان اصفهان است و بر این اساس در بیشتر مناطق، شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهیم بود و در مناطق مرکزی به تدریج تا صبح چهارشنبه غبار محلی وجود خواهد داشت.

کمینه دما در بیشتر مناطق استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.    

کمینه دمای کلانشهر اصفهان روز دوشنبه یک درجه زیر صفر و بیشینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد بود.

بیشینه دمای استان برای چوپانان با ۱۵ درجه و کمینه دما برای بویین و میاندشت با ۱۷ درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز دوشنبه ۷۱ (AQI) و در وضعیت سالم قرار داشت.

وضعیت هوای اصفهان از اول تا شانزدهم دی، ۲ روز ناسالم برای عموم، هشت روز ناسالم برای گروه های حساس و ۶ روز سالم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.