حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری  این شهرستان در تالار اجتماعات فرمانداری افزود : با اجرای این رویکرد شاهد کاهش ۱۵ درصدی تعدیل نیروی کار نسبت به مدت مشابه سال قبل در منطقه بوده‌ایم.
وی تصریح کرد : متاسفانه در سال‌های گذشته تعدادی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها مصادره و از چرخه تولید خارج شدند که پیگیر رفع مشکل و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید هستیم تا با ایجاد اشتغال زمینه مهاجرت معکوس را در شهرستان فراهم کنیم.
فرماندار اردستان تاکید کرد : بزرگترین چالش شهرستان کمبود جمعیت و پراکندگی زیاد آن است که خدمات دهی به مردم را بامشکل مواجه کرده است اما  توزیع اعتبارات و امکانات از سوی دولت بر اساس جمعیت صورت می‌گیرد و همین موضوع باعث شده بسیاری از خدمات در بخش سلامت ، آموزش و توزیع منابع را نتوانیم دریافت کنیم.
تاملی اضافه کرد : جمعیت کنونی منطقه در ۳۰۰ نقطه پراکنده هستند که کمبود امکانات و اشتغال پایدار و خشکسالی مهاجرت از روستاها به دیگر شهرها را بدنبال داشته از طرفی ظرفیت‌های بالایی در بحث کشاورزی و دامپروی، صنعت ، گردشگری و سرمایه انسانی توانمند و زیرساخت‌های لازم در شهرستان وجود دارد که می توان با برنامه‌ریزی و حمایت از آن‌ها ایجاد اشتغال و درآمدزایی کرد.
وی از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان خواست با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط با اشتغال و استفاده از مهارت آموزان در بخش میراث فرهنگی و ۱۵ آموزشگاه شهرستان در جهت ایجاد اشتغال گام بردارند.
مسوول اجرای طرح‌های بنیاد برکت در اردستان گفت : توسط این بنیاد در سال جاری تعداد ۴۰۰ طرح اشتغالزا برای شهرستان پیش بینی شد تاکنون ۵۵۲ نفر اهلیت سنجی، ۲۳۰ نفر به بانک معرفی که  ۴۰ نفر تسهیلات دریافت کردند.
مصیب بقایی افزود : اکنون بالغ بر ۸۰۰ نفر متقاضی ایجاد اشتغال اهلیت سنجی شدند در مراحل ورود به سامانه هستند و پرونده ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در روستاها مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد : سیاست بنیاد برکت استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی ، فیزیکی ، مالی و سرمایه های بلا استفاده است و امکانات و محل‌هایی که بدون استفاده یا نیمه کاره رها شدند تحت حمایت قرار می‌گیرند تا با تکمیل آنها در جهت رونق کسب و کار بهره‌برداری شوند.
مسوول اجرای طرح های بنیاد برکت در اردستان گفت : در سال جاری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده ۵۰۰ طرح در نوبت قرار داشته کارهای بنگاه محور که سرانه اشتغال آن ها با معیارهای بنیاد همخوانی داشته باشد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
بقایی ادامه داد: بنگاه‌های کوچک که با دریافت یک میلیارد ریال تسهیلات بتوانند زنجیره تولید را تکمیل کنند و به طرح‌های تولیدی مانند ، تولید شیر و فرآوردهای لبنی ، گلخانه ، زعفران ، گل محمدی و طرح‌های بوم‌گردی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.
شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.