دستگاه سرند بالستیک زباله، پسماند ورودی را به‌صورت مخلوط در مبدا دریافت و با پردازش و جداسازی اجزای آن برای استفاده در صنایع تبدیلی، به‌عنوان مواد خام ورودی تبدیل می‌کند و دفن حداقلی پسماند به‌ویژه مواد پلاستیکی را به همراه دارد.  

به گفته علی اصغر عطاریان مدیرعامل شرکت تولیدکننده نخستین دستگاه سرند بالستیک زباله در ایران، پیش از این، دستگاه یاد شده توسط دو شرکت آلمانی تولید می‌شد. 

استاندار اصفهان در مراسم رونمایی از این دستگاه اظهار داشت: دستگاه سرند بالستیک زباله و تجهیزات خطوط پردازش پسماند، نخستین‌بار توسط شرکت خصوصی این استان ساخته شده که اقدامی نو و ارزشمند است. 

عباس رضایی با اشاره به کاربرد این دستگاه در جداسازی زباله افزود: جداسازی پسماند در سلامت انسان نقش مهمی دارد و باید از سازندگان و سرمایه‌گذاران دستگاه سرند بالستیک زباله که برای نخستین بار در کشور انجام شد، قدردانی کرد. 

وی اضافه کرد: بسیاری از مواد از جمله پلاستیک که مدت زمان ماندگاری آن در طبیعت زیاد است و می‌تواند زندگی انسان را به خطر اندازد، از طریق این دستگاه جداسازی می‌شود و با بازگشت این مواد به چرخه‌های دیگر، به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. 

استاندار اصفهان همچنین از دانشگاه صنعتی اصفهان به‌دلیل همکاری در طراحی این دستگاه تقدیر کرد و افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز کشور را فراهم کند که نمونه آن طراحی و ساخت این دستگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت دانشگاه صنعتی در اجرای این طرح است. 

جعبه فرمان هیدورلیک خودرو تا چند ماه آینده در اصفهان ساخته می‌شود 

استاندار اصفهان همچنین در بازدید از یک شرکت خصوصی سازنده فرمان خودرو در شرکت صنعتی" جی" اصفهان از راه اندازی خط تولید جعبه فرمان هیدرولیک تا چند ماه آینده در این واحد تولیدی خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این خط تولیدی، کشور از واردات جعبه فرمان هیدرولیک بی‌نیاز خواهد شد. 

عباس رضایی تصریح کرد: مقدمات راه‌اندازی این خط تولیدی فراهم شده است و تولید جعبه هیدرولیک توسط این شرکت، روزانه 18 میلیارد تومان به صنایع خودروسازی کشور کمک می‌کند. 

وی افزود: افتخار می‌کنم که در اصفهان چنین خدمات ارزشمندی توسط شرکت‌های خصوصی با انگیزه و توانمند به هموطنان ارائه می‌شود و صنعتگران این استان برای قطع وابستگی به خارج برای تامین نیازهای کشور تلاش می‌کنند. 

استاندار اصفهان، صبح چهارشنبه پس از رونمایی از دستگاه سرند بالستیک زباله و تجهیزات خطوط پردازش پسماند از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی جی نیز دیدن و با مدیران عامل، مدیران اجرایی، کارشناسان و کارکنان این شرکت‌ها گفت و گو کرد و ضمن بررسی مشکلات آنها دستورات لازم را برای برطرف شدن این مشکلات صادر کرد. 

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.