جواد محمدی فشارکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا از انجام ۱۹ هزار و ۵۶۸ بازرسی بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان خبر داد و گفت: این تعداد بازرسی از ۲۵ آبان تا هفدهم آذرماه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات در این استان عملیاتی شده‌ است.

وی ارزش ریالی این پرونده‌ها را ۲ میلیارد و ۸۶۳ میلیون و ۸۸۸ هزار ریال اعلام  و تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاها به بهانه بالا رفتن قیمت بنزین ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: گرانفروشی و عدم درج قیمت به ترتیب بیشترین تخلف ثبت شده واحدهای صنفی و عرضه کننده در این استان هستند.

به گفته وی در پی افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین و احتمال سوء استفاده برخی افراد از این وضعیت، تیم‌های بازرسی از ساعت هشت تا ۲۲ بر فعالیت واحدهای صنفی این استان نظارت می‌کنند.

محمدی فشارکی خاطرنشان کرد: فروشندگانی که قیمت اجناس و کالاهای خود را روی آنها درج نمی‌کنند بدنبال گرانفروشی، کم فروشی و انجام تخلف‌های متعدد دیگر هستند.   

وی با بیان اینکه بازرسان اصناف بیشتر به سراغ صنوفی می‌روند که اجناس آنها در سبد مصرف کالای خانوارها وجود دارد اضافه کرد: بازار عرضه و تقاضای استان به صورت جدی رصد و مورد بازرسی‌های میدانی قرار می‌گیرد و مدت زمان رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردم نسبت به گذشته شتاب بیشتری گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان بیان کرد: هرگونه افزایش قیمت در فروش کالا و خدمات به بهانه افزایش بهای بنزین هیچ توجیه قانونی ندارد و با هر گونه گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی خارج از چارچوب قانونی برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات به منظور جلوگیری از هرگونه کمبود یا افزایش غیرمنطقی قیمت و ارتکاب تخلف از سوی واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایت ها و گزارش‌های مردمی همچنان ادامه دارد.

محمدی فشارکی با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن‌های ۳۲۳۵۲۰۱۲ – ۳۲۳۵۲۰۱۳ و یا ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانی bazresiasnafisf.ir به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های  مردمی این مدیرت اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به بررسی مساله، اقدام لازم انجام شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: ۳۲۹ بازرس به شکل ثابت و افتخاری کار نظارت و کنترل بر اصناف و بازار استان را برعهده دارند.
نزدیک ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.