حسین سیستانی روز دوشنبه در محل ثبت‌نام داوطلبان مجلس در اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: شمار زیادی از متقاضیان در روز نخست نام‌نویسی (یکشنبه) به دلیل نقص مدارک یا به همراه نداشتن اصل مدارک نتوانستند ثبت‌نام کنند، لذا لازم است که همه مراجعه کنندگان بدون کسری مدارک حاضر شوند.

وی با بیان اینکه تمامی فرایندهای انتخابات باید بر محور قانون استوار باشد، ادامه داد: فرایند ثبت‌نام از ۱۰ آذر آغاز شد و به مدت هفت روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸  ادامه دارد و داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به فرمانداری مراجعه کنند و پیشنهاد می‌شود این افراد ثبت نام را به تعویق نیاندازند.

سیستانی تصریح کرد: برگزاری انتخابات به مجموعه‌ای از اقدامات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد، به همین دلیل باید برنامه‌ریزی‌های لازم بر همین اساس انجام شود.

معاون استاندار و فرماندار اصفهان اضافه کرد: انتخابات به عنوان مهم‌ترین رویداد سیاسی اجتماعی کشور تاثیرات شگرفی بر اداره و روند امور خواهد گذاشت.

وی افزود: فرمانداری اصفهان به عنوان حوزه اصلی نام‌نویسی داوطلبان ارامنه جنوب ایران و همچنین حوزه فرعی جهت برگزاری انتخابات کلیمیان، آشوریان و زرتشتیان نیز به شمار می‌رود که حوزه اصلی آن در تهران مستقر است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند امسال برگزار می‌شود، شرایط ثبت‌نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی فوق لیسانس است اما برای ایثارگران و نمایندگان دوره‌های قبلی، داشتن لیسانس بلامانع است.

استان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفری اصفهان با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران دارای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.