اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۷ مجوز ساخت تاسیسات گردشگری شامل اقامتگاه و سفره‌خانه سنتی، اردوگاه، مجتمع، سنتی و مجتمع خدمات بین راهی در این شهرستان صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته پنج موافقت اصولی بود.

وی ابراز امیدواری کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها در کنار افزایش ظرفیت‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری شهرستان آران‌وبیدگل، تاثیر بسزایی در اشتغال‌زایی ایجاد کند.

فرماندار آران‌وبیدگل اضافه کرد: این طرح‌ها در شهرهای آران‌وبیدگل، ابوزیدآباد، نوش‌آباد، کویر مرنجاب و کویر سیازگه در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شوند.

وی پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را افزون‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال برشمرد و اظهار کرد: برای نزدیک به ۲۸۰ نفر با بهره‌برداری از آنها اشتغال‌زایی خواهد شد.

بایبوردی با اشاره به تعریف و تصویب محور گردشگری کوهستان، کویر و دریاچه نمک در راستای توسعه پایدار این شهرستان گفت: افزون‌بر ۳۰۰ هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آران‌وبیدگل دیدن کردند که نشان می‌دهد آمار ورود گردشگران داخلی و خارجی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی همچنین یادآور شد: آهنگ سرمایه‌گذاری در این شهرستان سرعت گرفته، چنان که در یک سال گذشته افزون بر ۱۱۰ پرونده در این زمینه تشکیل شد که بیش از ۹۰ درصد آنها در حوزه گردشگری بود.

شهرستان آران‌وبیدگل ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که ۱۴۰ مورد تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.