حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی انصاری عصر یکشنبه در مراسم پایان یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک اصفهان در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان افزود: رسانه‌ها، نقش و جایگاه خاصی در توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تبلیغی دارند.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی در تمام عرصه‌ها، نقش پررنگی در توسعه همه‌جانبه کشور داشته باشند.

انصاری با بیان‌اینکه اصفهان مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، تصریح کرد: این استان در تمام زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی به‌ویژه در حوزه مطبوعات و رسانه از جایگاه و ظرفیت بسیار خاصی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، تعامل، رفاقت، همدلی و همراهی را یکی از ویژگی‌های مهم رسانه‌های این استان برشمرد و گفت: مجتمع مطبوعاتی اصفهان نمونه‌ای از این همدلی است که در آن حدود ۴۰ نشریه با صفا و صمیمیت در کنار هم به فعالیت می‌پردازند.

به گفته وی، رسانه‌های استان اصفهان از جایگاه علمی و عقلانیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام انصاری، یکی از راه‌های توسعه رسانه‌ها را برگزاری جشنواره‌ها دانست و گفت: رویکرد دولت، برون‌سپاری و پرهیز از تصدی‌گری است و این جشنواره نیز در همین راستا با همت اهالی رسانه و خانه مطبوعات استان برپا شد.

دبیر یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی اصفهان نیز هدف از برگزاری این رخداد فرهنگی را افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ای و ایجاد فضای رقابت‌پذیری و مشارکت در بین اهالی رسانه استان عنوان کرد.

امیراحمد زندآور افزود: این دوره از جشنواره مطبوعات پس از ۲ سال با شعار "رسانه در گام دوم انقلاب" در چهار بخش برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جشنواره ۸۰۰ اثر در ۹ رشته شامل تیتر، مصاحبه، عکس، طنز، طنزمکتوب، گزارش، خبر، سرمقاله و یادداشت شرکت داشتند.

یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان با تقدیر از نفرات برگزیده از میان۸۰۰ اثر ارسالی در چهار بخش موضوعی، حرفه‌ای، ویژه و جانبی در مجتمع استاد فرشچیان اصفهان برگزار شد.

استان اصفهان دارای ۴۷۳ رسانه دارای مجوز رسانه است که از این تعداد ۲۵۸ رسانه، چاپی و مابقی پایگاه خبری و الکترونیکی هستند.

این استان دارای ۱۱ روزنامه،۴۳ هفته‌نامه،۲۰ دوهفته‌نامه، ۶۴ ماهنامه، ۱۸ دوماهنامه و ۸۱ فصلنامه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.