فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه موضوع آثار آزاد است اما هنرجویان می باید مضامینی همچون فرهنگ و سنت ایران و اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده و تأثیرات مدرنیسم را مد نظر قرار دهند.
وی  با اشاره به انتشار فراخوان برگزاری دومین دوره جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان از خردادماه امسال، افزود: این جشنواره امسال با محوریت بزرگداشت مرحوم استاد «فرهاد پاک‌سرشت» پیشکسوت عرصه نمایش استان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:هدف از برگزاری این جشنواره ارج نهادن به آموزش هنر، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان و ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها است.
فاضلی یاداور شد: سال گذشته نخستین دوره این جشنواره با محوریت بزرگداشت استاد «یوسف فخرایی» و با استقبال خوب هنرمندان گیلانی برگزار شد و امسال برنامه یادشده در پاسداشت استاد فرهاد پاک‌سرشت برنامه ریزی شده است.
(فرهاد پاک سرشت شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی پس ازطی یک دوره بیماری طولانی شامگاه یکشنبه ۲۶ خرداد ماه امسال در بیمارستان آریای رشت بدرود حیات گفت.)
وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۱ شهریورماه اعلام شده بود ،اما با درخواست علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره، این فرصت تا پانزدهم مهرماه تمدید شد، یادآور شد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، دسته‌بندی شده و توسط هیات داوران ١٠ اثر برگزیده انتخاب و در نهایت از میان این آثار سه اثر برتر انتخاب و تجلیل می‌شوند.
شرکت‌کنندگان در جشنواره یادشده باید حتما هنرجوی یکی از آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان باشند و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند و اقتباس از داستان و رمان نیز بدون مانع  است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، دانلود فراخوان و ثبت‌نام الکترونیک جشنواره می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.
۱۸۸۱ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.