حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز پنجشنبه در اولین جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت، افزود: با توجه به اینکه در شرایط کنونی دشمنان اسلام با ترفندهای مختلف سعی در ایجاد نفاق بین مسلمانان می‌کنند، باید از دامن زدن به مسایل حاشیه‌ای خودداری شده و در عوض اشتراکات اهل تسنن و تشیع پررنگ شود.

وی ادامه داد: وحدت شیعه و سنی به معنای سنی شدن شیعه و شیعه شدن سنی نیست بلکه کنار هم قرار گرفتن این دو و گام برداشتن آنان در مسیر تعالی و بالندگی جامعه و مصون نگه‌داشتن آن از گزند فرصت‌طلبان و تفرقه‌افکنان است.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اظهار داشت: هفته وحدت از منظر بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد و با تاسی از این بیانیه باید نگاهی نو به این هفته مهم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام با تبلیغات تفرقه‌افکنانه و عنوان کردن اصطلاحاتی چون پان‌ایرانیسم، پان‌ترکسیم ، پان‌کردیسم و پان‌های مختلف سعی در ایجاد نفاق بین ملت ایران به ویژه شیعه و سنی دارند، اضافه کرد: هفته وحدت یک استراتژی است که می‌تواند نقش موثری در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

وی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه، گفت: باید در بحرانی‌ترین شرایط از رفتارهای غلط و نفاق‌انگیز خودداری شود زیرا ایجاد نفاق موجب دو دستگی در جامعه می‌شود و زمینه را برای گرایش مردم به ویژه جوانان به آئین‌های دیگر را فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به سرمایه‌گذاری دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: کشوری همانند عربستان بالاترین میزان پشتیبانی از تفرقه‌افکنان را دارد بنابراین باید با تیزبینی و خلاقیت خاص مقوله وحدت را در جامعه بسط دهیم و مانع از ایجاد شکاف و انشقاق در جامعه شویم.

وی اظهار داشت: وجود هزار و 200 کانون مساجد در استان خود ظرفیتی بزرگ برای تبلیغ مقوله وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

حجت‌الاسلام خدایاری به نقش رسانه‌ها در برجسته کردن مقوله وحدت و برنامه‌های هفته وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت واقعی به این معناست که دو خبرنگار شیعه و سنی با هم بتوانند یک نشریه منتشر کنند.

وی بیان کرد: پیوندهای اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی زمینه وحدت را فراهم می‌کنند و افراد جامعه به دلیل این پیوندها سعی می‌کنند یکپارچه حرکت کنند.

رئیس گروه امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه به برنامه‌های هفته وحدت (جشن‌های بهار مهربانی) اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت مسابقه تیترنویسی با موضوع پیامبر رحمت برگزار می‌شود و از رسانه‌ای که بهترین تیتر را در ارتباط با این موضوع انتخاب کند، تجلیل می‌شود.

امید سیاح ادامه داد: با توجه به اینکه مسایل قومی مذهبی در نشریات مطرح است، همایشی تحت عنوان «وحدت در رسانه» نیز با حضور فعالان رسانه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اباذر بیگی، مسوول کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی نیز اجرای برنامه‌های جشن میلاد پیامبر اسلام در مساجد، اهدای کتاب به مساجد، اجرای طرح «لعالمین» در مساجد و ارسال پیامک‌های هفته وحدت به فعالان فرهنگی را از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در هفته وحدت برشمرد.

فاصله میان ۱۲ ربیع‌االاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است؛ هفته وحدت امسال با نام جشن‌های بهار مهربانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.