رضا دهبانی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آثار در 2 بخش آیین ‌های نمایشی، نقالی و پرده‌ خوانی از استان‌ های خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، قزوین، فارس، بوشهر، هرمزگان، گیلان، خراسان رضوی، کرمانشاه، البرز و کهگیلویه و بویراحمد ارسال ‌شده است.
وی افزود: بین این 40 اثر رسیده به دبیرخانه هشت مورد توسط هیأت‌ داوران انتخاب و اجرا خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهر یاسوج مرکز این استان در دهه کرامت امسال (24 تیر تا سوم مرداد) میزبان هفتمین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی است.
دهبانی پور عنوان کرد: مکان اجرای این نمایش ها سالن سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و پارک های شهر یاسوج است.
وی ابراز داشت: اجرای این نمایش ها پس از نماز مغرب و عشا آغاز می شود و حدود 150 هنرمند نیز از سراسر کشور در جشنواره حضور می یابند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهداف برگزاری این جشنواره شامل تبیین هر چه بیشتر فرهنگ رضوی و آشنا کردن مردم کهگیلویه و بویراحمد با سیره و روش امام رضا (ع) است.
دهبانی پور اظهار داشت: مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان برای برگزاری مطلوب و باشکوه این جشنواره ضروری است.
وی افزود: برگزاری این جشنواره فرصتی ارزنده برای گسترش فضای معنویت و ایجاد نشاط در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج است و سبب رونق فرهنگی در استان نیز می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این جشنواره علاوه بر تبیین فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) باید اقدام به معرفی هر چه بیشتر حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام هشتم به مردم دیگر نقاط کشور نیز شود.
دهبانی پور عنوان کرد: شیعه بودن 100 درصدی مردم کهگیلویه و بویراحمد و ارادت آنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را نیز می توان در این جشنواره برای مردم مناطق مختلف کشور تشریح کرد.
وی خواستار تنوع، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در برنامه های این جشنواره برای کمک به جذابیت هر چه بیشتر آن شد.
اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده سالروز ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.