به گزارش ایرنا، علی محمد نیاکان روز یکشنبه در نخستین نشست برنامه ریزی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در دوره هفتم با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی به زبان فارسی برگزار می شود.
وی با ذکر اینکه برگزاری جشنواره هفتم رضوی به همت بخش خصوصی به عنوان مجری برگزار کننده و با نظارت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، افزود: این جشنواره برای سال 97 برای یازدهمین سال متوالی برگزار می شود ولی هفتمین دوره برگزاری سراسری آن با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی است که استان ایلام میزبانی آن را بر عهده دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: فراخوان این جشنواره در روزهای آینده منتشر می شود و علاقه مندان می توانند نسبت به تولید و جمع آوری آثار با موضوع خاطره نویسی و سفرنامه از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه امام هشتم شیعیان اقدام کنند.
وی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر، انتخاب نماینده تخصصی جشنواره، برگزاری نشست هیات داوران و چگونگی آغاز تبلیغات و تشکیل کمیته های مختلف این جشنواره با بکارگیری از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد.
جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود که 10 سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره است.
برگزاری این جشنواره در استان ایلام از سال 87 آغاز شد و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی برگزار شده است.
ششمین جشنواره امسال در استان ایلام برگزار شد و در مجموع بیش از 200 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.