منصور شیشه فروش روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سمیرم در محل فرمانداری این منطقه  اظهار داشت: عمده این اعتبار در بافت‌های فرسوده شهری و روستایی بویژه ساختمان‌های آسیب دیده و تخریب شده از بارش‌ها هزینه می‌شود.

به گفته وی،  فروردین امسال که شاهد بارش شدید بودیم ؛دولت ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای بازسازی خرابی و کمک به خسارت دیدگان در سمیرم تخصیص داد و واحدهای مجتمعی بنیاد مسکن نیز به همین منظور اختصاص داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اختصاص بسته‌های حمایتی ۱۰ میلیون تومانی به خسارت دیدگان خبر داد و گفت: این محموله‌ها به همراه ۱۵۰ کیسه سیمان نیز به خانوارهایی که شرایط دریافت داشتند تحویل داده شد.

وی با اشاره به ادامه کار احداث پل‌های ارتباطی روستاهای ده بزرگ پادنا و سیور در جنوب سمیرم، از مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست با توجه به فرارسیدن فصل سرما با سرعت و دقت کار ساخت این پل ها را به اتمام برساند.

شیشه فروش از مدیران حاضر در جلسه هم خواست به سرعت مسیرهای سیلابی را شناسایی و بررسی کرده و نسبت به ایمن سازی حریم رودها، رودخانه ها و سایر کانال‌ها نیز اقدام کنند.

مدیر مدیریت بحران در استان اصفهان همچنین از مدیران سازمان‌ها خواست در مواقع بحران آمادگی عملیاتی داشته باشند و همه امکانات مورد نیاز به تشخیص ستاد بحران و فرماندار شهرستان را در اختیار ستاد قرار دهند.

شیشه فروش همچنین از عشایر هنگام کوچ به ییلاق خواست نسبت به رعایت تقویم کوچ حساس باشند تا در مواقعی همچون سردی هوا و بارش‌ها مشکلی ایجاد نشود.

سیلاب و آبگرفتگی‌های فرودین ماه امسال، خسارت‌های زیادی به بخش‌ها و زیر ساخت‌های عمومی، باغ‌ها و مزارع و منازل شهرستان کوهستانی سمیرم وارد و حدود ۱۵۰ خانوار ساکن در بافت فرسوده و خانه‌های قدیمی شهر سمیرم و سایر شهرهای این شهرستان را مجبور به ترک ساختمان‌ها و اسکان اضطراری در مدارس کرد.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.