ولی الله رضایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کار ارزیابی خسارت منازل آسیب دیده به پایان رسیده و این تعداد شامل 2هزار و 81 خانه شهری و سه هزار و 274 واحد مسکونی روستایی است.
به گفته وی، از مجموع واحدهای خسارت دیده یکهزار و 122خانه نیازمند بازسازی مجدد و چهار هزار و 233منزل باید تعمیر و بهسازی شود.
وی ادامه داد: از هفته گذشته ارسال پرونده ها به بانک های عامل در گنبدکاووس آغاز شده و برخی از بانک ها درحال عقد قرارداد برای پرداخت وام و کمک بلاعوض پیش بینی شده ،هستند.
مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس اضافه کرد: اما بانک رفاه با وجود ارسال حدود 100 پرونده به این بانک هنوز اقدامی انجام نداده است.
رضایی از تامین سیمان مورد نیاز بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده از سیل نیز خبر داد و گفت: با آغاز عملیات ساخت و ساز، به واحدهای احداثی هشت تن و به واحدهای تعمیری یک تن سیمان رایگان داده می شود.
وی همچنین سقف کمک بلاعوض واحدهای نیازمند بازسازی در مناطق شهری را 120 میلیون ریال و تسهیلات آن را 500 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و دوره باز پرداخت 15 ساله بیان کرد.
به گفته وی، سقف کمک بلاعوض این نوع واحدها در مناطق روستایی 100 میلیون ریال و وام آن 400 میلیون ریال است.
او اضافه کرد: سقف کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی برای واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند برحسب میزان خسارت وارده تا 50 میلیون ریال و سقف تسهیلات آن تا 150 میلیون ریال است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.