به گزارش جمعه شب ایرنا؛ عصر امروز و در پی شکسته شدن سیل بند روستای یلمه خندان از توابع آق قلا حرکت سیلاب به سوی مرکز شهرستان شتاب گرفت و متعاقب آن اعضای ستاد مدیریت بحران گلستان به ریاست سرپرست استانداری در منطقه مستقر شدند.
برپایه این گزارش هم اکنون نیروهای ارتش، سپاه، هلال احمر و سایر دستگاههای اجرایی گلستان با به خدمت گرفتن تجهیزات سبک و سنگین از جمله چندین دستگاه بیل مکانیکی تلاش دارند با ایجاد کانال و مانع های متعدد حرکت آب به سمت مرکز شهرستان آق قلا را منحرف یا کند کرده تا از قدرت تخریبی آن کاسته شود.
همچنین آن دسته از اهالی آق قلا که خانه های آنها در معرض خطر سیل قرار دارد به مکان های اسکان اضطراری شامل عطاآباد، مسجد آسیه حاجی و باشگاه ورزشی تختی دعوت و هدایت شده اند.
هلال احمر گلستان هم با به خدمت گرفتن تمامی نیروها و تجهیزات خود کار ارایه خدمات و توزیع اقلام مورد نیاز به سیل زدگان را در مکان های اسکان موقت آق قلا به عهده گرفت.
برخی اهالی آق قلا در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود می گویند: جدای از نیازهای روزمره برای زنان و کودکان به اقلامی همچون بیل و کیسه برای ایجاد مانع نیاز دارند؛ نیروی انسانی هم برای سرعت عمل بیشتر مورد نیاز است.
در همین رهگذر برخی راههای اصلی و فرعی منطقه همچون بخشی از جاده آق قلا - گنبد به زیر آب رفته و تردد را با مشکل مواجه کرده است.
میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان ابراز امیدواری کرده طی ساعات آینده حجم سیلاب و روان آبهای جاری به سمت آق قلا کاهش یافته و اوضاع کنترل شود.
به گزارش ایرنا از اواخر سال 97 و در پی بارندگیهای رگباری بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دست کم 2.2 میلیارد متر مکعب روان آب در سطح منطقه جاری شده است.
بر اثر این سیل شهرستانهای شرقی گلستان اگر چه مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها همچنان با آبگرفتگی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجهند.
سیل استان گلستان تاکنون در مجموع جان 11 نفر را گرفته است.
2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.