علیرضا شیرازی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: تیران و کرون رتبه دوم را در بین نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان در تعداد کلاس‌های چند پایه (یک معلم با دانش آموزانی از چند پایه تحصیلی) دارد که این موضوع بر کیفیت آموزشی تاثیر منفی گذاشته است.

وی بیان‌ کرد: بیش از 20 کلاس چندپایه در بخش روستایی این شهرستان تشکیل شد که آموزگار آن‌ها باید در یک کلاس سه پایه را آموزش دهد که در فرایند یادگیری دانش‌آموزان مشکل ایجاد کرده است.

وی ادامه‌ داد: در چنین حالتی آموزگار هم زمان در یک ساعت کلاس درسی باید به نیازهای درسی چند پایه تحصیلی در یک کلاس بپردازد که موجب خستگی و حواس‌پرتی دانش‌آموزان درکنار همدیگر می‌شود.

وی کمبود معلم و تعداد کم دانش‌آموزان برای تشکیل یک کلاس مجزا را عامل تشکیل آموزش چندپایه بیان‌ و اضافه کرد: دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های تک پایه باید مسافت های زیادی را برای حضور در یک روستای دیگر طی کنند که این کار برای خانواده ها و دولت هزینه دارد.

معاون آموزشی‌ و نوآوری اداره آموزش و پرورش تیران‌ و کرون با اشاره به استفاده از معلمان بازنشسته برای جبران کمبود معلم در برخی از کلاس‌های درس گفت: این سیاست ابلاغی وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلمان بود که بر این اساس امکان بکارگیری نیروهای جوان فراهم نشد و از بازنشستگان استفاده شد.

وی درخواست معلمان برای جابه‌جایی به دیگر شهرستان‌های استان، بازنشستگی و نبود زمینه‌های جذب نیرو را از عوامل کمبود نیروی انسانی بیان‌کرد و گفت: میزان جذب نیرو در آموزش و پرورش متناسب با میزان بازنشستگی آن‌ها نیست.

وی به فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان اشاره‌ کرد و گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان در قالب جشنواره ها و المپیادها انجام می‌شود که سال تحصیلی گذشته هزار دانش آموز در این رویدادهای شرکت کردند و نزدیک به 100 نفر آن ها به مرحله استانی راه یافتند.

وی جشنواره خوارزمی، مسابقات علمی و مسابقات پژوهشی و مهارتی را از مهمترین فعالیت های رقابتی علمی و پژوهشی در این شهرستان معرفی کرد.

تیران و کرون دارای 14 هزار دانش آموز و نوآموز در بیش از 150 واحد آموزشی و پیش دبستانی است که هزار معلم و آموزشگار مسئولیت مدیریت و آموزش این افراد را بر عهده دارند.

بیش از 50 درصد آموزگاران این شهرستان غیربومی و روزانه برای انجام فعالیت آموزشی و پرورشی به این منطقه سفر می‌کنند.

سمیرم با 100 کلاس چندپایه  رتبه اول این مدل آموزشی را در استان اصفهان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.