حسین فتاحی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۹ مورد از تخریب‌ها مربوط به اعمال ماده سه قانون حفظ کاربری زمین‌های کشارزی بود که بر اساس آن، پرونده‌ها با سیر مراحل قانونی در دادگاه به صدور حکم تخریب منجر شد.

وی بیان کرد: ۱۲ مورد تخریب انجام شده هم مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ زمین‌های کشاورزی بود که بر اساس آن، در مواقعی که ساخت و ساز در مرحله اولیه باشد، با حضور نماینده دادگاه تخریب انجام می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران‌وبیدگل اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۱ تا پایان سال ۹۷ یک‌هزار و ۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان شناسایی شد که ۲۳۵ شکایت صورت گرفت؛ در نهایت به صدور ۱۱۱ حکم تخریب منجر شد که ۸۴ مورد آن تاکنون اجرا شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری زمین در بخش کشاورزی تخلف است و مردم پیش از هر گونه ساخت و ساز در باید برای دریافت مجوز به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا از اتلاف منابع دولت و مردم جلوگیری شود.

فتاحی برخورد با موضوع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را در راستای حراست از تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی شهروندان عنوان کرد و یادآور شد: هم‌چنین با هماهنگی سایر اداره‌های شهرستان، ارائه هر گونه خدمات زیربنایی در سطح زمین‌های کشاورزی و باغی به افراد منوط به مجوز مدیریت جهاد کشاورزی شده است.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.