هوشنگ طالبی عصر پنجشنبه در آیین آغاز عملیات احداث دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه اصفهان افزود: از سال ۹۳ تاکنون هیچ ردیف عمرانی برای احداث ساختمان و دانشکده‌های جدید در دانشگاه اصفهان نداشته‌ایم، با این حال با کمک حامیان مالی، ساختمان‌های جدیدی در این مرکز علمی احداث شد.

وی به راه‌اندازی بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان اشاره و تصریح کرد: فسلفه وجودی چنین مرکزی، جلب مشارکت‌ها بویژه حمایت پیشکسوتان و قدیمی‌های همین دانشگاه است.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از حمایت مالی خیران تجربه خوبی برای این دانشگاه بوده است، ادامه داد: استفاده از مشارکت نیکوکاران از ۲۰ سال قبل در این مرکز علمی آغاز و برای مثال خوابگاه شمس در دانشگاه اصفهان نیز توسط یک نیکوکار مقیم آمریکا ساخته شد.

طالبی به آغاز عملیات اجرایی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با کمک احمد قیصری از پیشکسوتان عرصه حقوق و وکالت، همسر وی و همچنین شهرداری اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم مشارکت هرچه بیشتر خیران بتواند مسیر تعالی آموزشی را همواره کند.

احمد قیصری، نیکوکار دانشگاه نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد که دانشکده حقوق و علوم سیاسی در راستای تربیت هرچه بیشتر دانشجویان موفق ظاهر شود و منشا خیر و ثمرات ارشمند باشد.

به گفته معاون اداری، مالی دانشگاه اصفهان، برآورد هزینه ساخت دانشکده حقوق و علوم سیاسی بالغ بر یکصد میلیارد ریال است.

ولی الله میرخانی در گفت و گو با ایرنا، زیربنای این ساختمان را پنج هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: شهرداری و کانون وکلا نیز برای احداث این دانشکده قول همکاری داده‌اند.

وی افزود: ۱۶۰ عضو هیات علمی و حدود ۲ هزار دانشجو خواهند توانست از این دانشکده بهره ببرند.

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان با داشتن حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی، یکی از مراکز علمی برتر کشور است.
این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه‌های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی جای دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.