مهدی قیصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ماموریت اصلی دانشگاه جامع علمی، کاربردی یعنی تربیت دانشجوی مهارتی، رشته های تحصیلی غیرمهارتی، به مرور زمان و با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان و مراکز آموزشی، از این دانشگاه حذف می شود.
وی وظیفه این دانشگاه را آموزش رشته های کاربردی و مهارتی خواند و اظهار داشت: اگر قرار باشد مانند سایر دانشگاه ها، دروس نظری تدریس کنیم، ضرورتی برای ادامه فعالیت ما وجود ندارد.

قیصری با اشاره به اینکه رشته های نظری زیادی در سایر دانشگاه ها تدریس می شود، اضافه کرد: بر اساس دستور ریاست دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور، آمار و اطلاعات همه رشته های غیرمهارتی از مراکز آموزشی استخراج می شود و برای پذیرش دانشجو در مهر امسال مقرر شد که حدود ۵۰ درصد از آنها کاهش یابد.

وی با تاکید براینکه این سیاست در کل کشور اعمال می شود، توضیح داد: مراکز آموزشی دارای رشته های غیرمهارتی می توانند با توجه به شرایط دانشجویان و سایر دانشگاه ها بطور تدریجی رشته های غیرمهارتی خود را حذف کنند.

قیصری ادامه داد: برای این کار، همه شرایط از جمله تجربه های پذیرش دانشجو و اینکه آیا در آن منطقه، دانشگاه های دیگری متولی ارائه این رشته ها هستند یا خیر، بررسی می شود.

وی در باره حذف رشته حقوق از مرکز آموزشی علمی، کاربردی مبارکه گفت: معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی، وظیفه بررسی عملکرد معاونت ها و اداره های دانشگاه را دارد و وقتی متوجه شد حرکت مرکز مبارکه در راستای هدف تبیین شده، کاهش یافته و رشته های غیرکاربردی وارد آن شده است، به این مرکز اخطار داد.

شهرستان مبارکه در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی، کاربردی اصفهان افزود: با توجه به اینکه مرکز پیام نور در شهرستان مبارکه رشته حقوق دارد، ۲ رشته دیگر به عنوان پشتیبان به مرکز مبارکه ارائه داده و اعلام شده که متقاضیان این رشته می توانند به واحد پیام نور مبارکه یا علمی، کاربردی زرین شهر مراجعه کنند.

قیصری با تاکید بر اینکه رشته حقوق به واحد دیگری واگذار یا اضافه نشده است، تصریح کرد: امسال ۲۵ درصد رشته های غیرمهارتی در استان کاهش یافت و سال آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت تا به دانشگاه هدف برسیم.

وی از رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی خود، از برنامه کیفی سازی و مهارت سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۰ درصد از کل دانشجویان کشور آموزش های مهارتی ببینند که در زمان حاضر حدود ۱۷ درصد از دانشجویان کشور در زمینه مهارتی کاربردی هستند.

دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اصفهان دارای ۳۱ مرکز آموزشی با نزدیک به ۱۶ هزار دانشجوی در حال تحصیل است.

این دانشگاه از سال ۱۳۷۱ در اصفهان آغاز به فعالیت کرد و تاکنون ۹۹ هزار و ۸۸۵ هزار دانش آموخته دارد.

۳۰۱۱/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.