سرگرد پاسدار وحید رجبی روز سه شنبه در نشست خبری یادواره شهید زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار داشت: سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان پیشنهاد ساخت فیلم زندگینامه این شهید والامقام را به سازمان صدا و سیما ارائه کرده است که مورد استقبال قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: افزون بر این ساخت فیلم شهید " حسن غازی " کاپیتان تیم فوتبال سپاهان را پیشنهاد کرده‌ایم که قرار است مقدمات ساخت این فیلم‌ها توسط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فراهم شود. 

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان با اشاره به رشادت‌های شهید زرین در دفاع از کیان اسلامی گفت: برای شناخت هرچه بیشتر نسل جوان با فداکاری‌های این شهید والامقام از سال گذشته تهیه پویانمایی ( انیمیشن ) سه بعدی از زندگینامه شهید زرین در دستور کار معاونت فرهنگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان قرار گرفت و تاکنون ۱۵ دقیقه از این پویانمایی ساخته شده است. 

وی هزینه ساخت ۱۵ دقیقه پویانمایی شهید زرین را ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای تهیه پویانمایی کامل زندگینامه این شهید که حدود سه سال زمان نیاز دارد، حدود سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در حال عقد تفاهمنامه با حامیان مالی این طرح هستیم. 

یادواره شهید زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان فردا برگزار می‌شود

سرگرد پاسدار رجبی  با اشاره به اینکه یادواره شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار اصفهان صبح فردا ( دوشنبه ) در سالن کوثر این شهر برگزار می شود، گفت: در این یادواره که با حضور مسئولان استان برگزار می شود، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی به عنوان سخنران و حسین یکتا از رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس به عنوان روایتگر، فداکاریها و رشادت‌های شهید زرین را بازگو می‌کنند. 

وی تجلیل از خانواده شهید زرین و برنامه های نمایشی رزمی ورزشی توسط ورزشکاران و قهرمانان استان اصفهان که در میدان‌های بین المللی برای کشورمان افتخار آفرین شده اند را از دیگر برنامه‌های این یادواره اعلام کرد. 

رئیس بسیج ورزشکاران  استان اصفهان شناخت نسل جوان با فداکاری‌ها و از جان گذشتی شهدا را از اهداف برگزاری یادواره شهید عبدالرسول زرین و هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان بیان کرد و افزود: رشادت این شهدا برای بسیاری از جوانان و مردم همچنان مغفول است و یکی از رسالت‌های سازمان بسیج ورزشکاران معرفی شهدا و تبیین رشادت آنها در هشت سال دفاع مقدس است. 

به گفته وی پنج هزار شهید ورزشکار در کشور وجود دارد که یک پنجم آنها متعلق به استان اصفهان است. 

وی جذب ورزشکاران به بسیج را از دیگر ماموریت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر عضو دارد و فعالیت  فرهنگی خوبی را برای ورزشکاران بسیجی تدارک دیده است. 

سرگرد رجبی برگزاری اردوهای فرهنگی، ورزشی، برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی و توسعه فرهنگ پهلوانی، پهلوان پروری، سرکشی از خانواده شهدای ورزشکار و برگزاری یادواره شهدای ورزشکار را از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان اعلام کرد. 

وی از سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری، سجاد مردانی قهرمان تکواندو و خواهران منصوریان قهرمانان ووشو به عنوان اعضای شاخص بسیج ورزشکاران استان اصفهان نام برد. 

«عبدالرسول زرین» در  سال ۱۳۲۰ در اطراف شهرستان قلعه گل از توابع شهرستان کهگیلویه (دهدشت) متولد شد. او در چهار سالگی پدر و در ۶ سالگی مادرش را از دست داد و تحت سرپرستی دایی‌اش قرار گرفت؛ در نوجوانی توانست اقوام پدری خود را در اصفهان پیدا کند و برای کار و زندگی در کنار آنان مستقر شود. زرین سرانجام با کار کردن توانست با تهیه مغازه لباس‌فروشی در حوالی «مسجد بابا علی‌ عسگر» اصفهان خانواده تشکیل دهد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه اصفهان پیوست و کار و هفت فرزندش را رها کرد و به جبهه‌های نبرد اعزام شد؛ مدتی بعد، آوازه تک‌ تیراندازی «عبدالرسول زرین» در میان رزمندگان اصفهانی پیچید و این شکارچی قهار، تا «عملیات خیبر»، از بهترین نیروهای  لشکر ۱۴ امام حسین ( ع) بود. 

او سرانجام در ۱۱ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه طلائیه جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل شد. 

شهادت این رزمنده تک تیرانداز به حدی برای دشمن مهم بود که پس از شهادت او، رادیو رژیم بعث عراق در خبری با این عنوان که " صیاد ( شکارچی ) خمینی کشته شد " خبر از شهادت زرین داد.  

شهید حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین نیز به شهید زرین لقب " گردان تک تیرانداز " داده بود. 

سالن اختصاصی ورزش تیراندازی اصفهان به نام این شهید والامقام نامگذاری شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.