علی دهنوی روز پنجشنبه در حاشیه "اولین دوره آموزشی مدیریت پسماند برای مدیران تأسیسات گردشگری" در اصفهان افزود: توجه به آموزش‌های زیست محیطی و توسعه رویکرد فراگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی متناسب با نیازهای اقشار جامعه بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: توجه ویژه به آموزش تخصصی لازم است و می‌بایست به صورت مستمر برای مجموعه‌های مختلف طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی تدوین کرد و آن را  در اختیار فراگیران قرار داد و در ادامه با تأمین سخت افزارها و نرم افزارهای آموزشی مورد نیاز، برای ثمردهی این فرآیند آموزشی تلاش کرد.

دهنوی ادامه داد: از این رو لزوم آگاهی بخشی و اجرای برنامه آموزشی ویژه مدیران تأسیسات گردشگری شهر اصفهان شامل هتل‌داران، سفره خانه داران و مهمان پذیرداران با رویکرد مدیریت پسماند تدوین و اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این دوره‌های آموزشی افزایش آگاهی‌های این قشر در راستای مدیریت صحیح پسماندها و به تبع آن تغییر نگرش و بهبود رفتار در مواجهه با پسماندهاست تا از این طریق بتوان شاخص‌هایی مانند تفکیک از مبداء را افزایش داد.

دهنوی با اشاره به تجهیز اماکن گردشگری اصفهان به زیرساخت‌های تفکیک از مبداء شامل مخازن ذخیره سازی پسماندهای خشک، افزود: در این برنامه مدیران تأسیسات گردشگری اصفهان، آموزش‌هایی در زمینه ماهیت و انواع پسماندها، قوانین مدیریت پسماند، هرم استراتژیک مدیریت پسماند و مسئولیت اجتماعی دریافت می‌کنند و در پایان نیز می‌توانند پاسخ پرسش های خود را با کارشناسان مربوطه عنوان کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اصفهان در خصوص جزییات اجرایی این طرح نیز توضیح داد: در این طرح طی یک برنامه ۲ ساعته در محل همایش، حدود ۱۲۰ نفر از مدیران و مسئولان هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، سفره خانه‌ها توسط اساتید و کارشناسان مربوطه آموزش داده می‌شوند و پس از پایان برنامه آموزشی، اقدامات لازم جهت تجهیز ساختمان‌ها برای انجام امر جداسازی پسماند خشک، انجام می‌گیرد.

مدیریت پسماند به مجموعه مقررات منسجم و نظام‌مند در حوزه تولید، ذخیره، جمع آوری، حمل و نقل، پردازش و دفع پسماند گفته می شود که منطبق بر اصول زیست محیطی وبهداشت عمومی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.