علیرضا تیغ‌ساز روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان اصفهان دومین استان کارگری و یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود و رقابت تعاونی‌های این منطقه با دیگر استان‌ها از اهمیت ویژه‌ برخوردار است.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرای داوری و انتخاب تعاونی‌ها برای شرکت در چهاردهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برترگفت: ۵۸۶ تعاونی با گرایش‌های مختلف در این جشنواره ثبت‌نام کردند که بیشترین تعداد ثبت‌نام در گرایش‌های خدماتی، کشاورزی و صنعتی در شهرستان‌های اصفهان، کاشان و فلاورجان است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اظهار داشت: ۲۲ تعاونی، بعنوان تعاونی‌های برتر استان اصفهان شناخته شدند که در چهاردهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برتر تجلیل می‌شوند.

به گفته وی، برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر، به ایجاد رقابت و ارتقای کیفیت تولید و خدمات و معرفی تولیدات برتر کمک می‌کند.

وی بیان کرد: تعاونی‌هایی که نسبت به رعایت الزامات قانونی مرتبط و اختصاصی خاص هر گرایش اقدام کنند و در رشته  فعالیت خود نسبت به سایر تعاونی‌های هم‌رشته و نیز بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی بخش‌های اقتصادی و  عمومی (اجتماعی –فرهنگی) از وضعیت مطلوب‌­تری برخوردار باشند، تعاونی برتر محسوب می‌شوند.

تیغ ساز اضافه کرد: همه شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی که دستکم سه سال از تاریخ ثبت آنها می‌گذرد، در گرایش‌های تأمین نیاز تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، صنوف توزیعی، صنوف خدماتی و نیز حوزه  مسکن، حمل و نقل، اعتبار، عمرانی، فراگیر ملی، دهیاری، دانش بنیان، زنان، صنایع دستی، فرش دستباف، اتاق تعاون، خدماتی، کشاورزی، صنعتی، معدنی و اتحادیه‌های تعاونی در این جشنواره ثبت نام کردند.

چهاردهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برتر و همزمان با افتتاح ۸۸ طرح تعاونی روز چهارشنبه سیزدهم شهریور ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

تعاونی‌های استان اصفهان در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، خدماتی، صنایع دستی و دانش بنیان با بیشترین سهم در دسته خدماتی فعالیت دارند.  
از میان ۹۵ هزار و ۸۲ تعاونی کشور، حدود ۳.۵ درصد آن ها به تعداد سه هزار و ۳۰۰ تعاونی با ۸۰۰ هزار عضو و بیش از ۵۵ هزار نفر نیروی کار در استان اصفهان فعالیت دارند.

نهم تا پانزدهم شهریور هر سال به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.   

۶۰۲۲/  ۷۱۵۰ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.