علی شریعتی نیا عصر سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس این نهاد در سالن ۱۷ شهریور این شهرستان، افزود: مربیان پرورشی در زمان حاضر بیشترین وقت خود را به گزارش نویسی بخشنامه ها اختصاص می‌دهند این در حالی است که هدف اصلی درس پرورشی یعنی آموزش عمیق نکات تربیتی به طور چهره به چهره به دانش آموزان کمرنگ شده است.

وی تاکید کرد: لازم است بخشنامه های پرورشی مدارس به صورت منطقه‌ای تبیین و ابلاغ شود.

رییس جدید آموزش و پرورش فریدن با بیان اینکه مسئولیت ها آزمایش الهی است، اظهار داشت: تلاش خواهم کرد در مسئولیت جدید حرکت در مسیر اهداف نظام و تلاش برای  دستیابی جامعه  فرهنگی و آموزشی به حیات طیبه را سرلوحه امور قرار دهم.

وی  اضافه کرد: تشیع امانت بزرگی است که  از شهدا و جان فشانی های آنان به ما رسیده است و امروز حفظ این امانت وظیفه همگانی است.

شریعتی نیا به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره و بیان کرد:  هر یک از مناسبت ها عبرتی است که باید از آن درس گرفت و چراغی است که با  آن راه را گم نکنیم.  

وی با بیان اینکه جایگاه معلم از مجاهد والاتر  است،  افزود: معلم انسان ساز است، او می تواند درس ها و عبرت های عاشورا را در اعماق جان ها نهادینه کند.

رییس سابق آموزش پرروش فریدن تاسیس اولین خانه ریاضی غرب استان اصفهان، هوشمند سازی کلاس های ششم ابتدایی، تکمیل ساختمان برخی از مدارس نوساز، تعمیر تعدادی از مدارس فرسوده، بهره برداری از مدرسه خیرساز طلاکوب شهر داران،  اخذ مجوز احداث اردوگاه دانش آموزی در روستای چیگان و بهبود سیستم پایش تصویری مدارس  را از مهم ترین اقدامات عمرانی دوره خدمت خود برشمرد.

نیازعلی علایی افزود: امسال به دلیل  رشد درصد قبولی رشته تجربی در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه برتر استانی شدیم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۸۱ دانش‌ آموز فریدنی در کنکور سراسری با اخذ رتبه بالا در دانشگاه‌های دولتی قبول شدند، افزود: از این تعداد ۱۰ نفر با رتبه زیر هزار، چهار نفر دانش آموز در رشته پزشکی، ۲۳ نفردررشته‌های مهندسی و ۱۵ نفردردانشگاه فرهنگیان ومابقی در رشته‌های پیراپزشکی، پرستاری و علوم انسانی قبول شدند.

رییس آموزش و پرورش فریدن گفت: کسب رتبه عالی در اجرای پروژه مهر طی سه سال متوالی و  کسب رتبه‌های برتر استانی در مسابقات دومینو، رباتیک، پژوهش، غنی سازی اوقات فراغت، محتوای الکترونیک وهدایت تحصیلی از موفقیت‌های آموزش و پرورش فریدن بوده است.

علایی همچنین از کسب ۲ رتبه برتر استانی در مسابقات علمی دانش آموزی، چهار مدال طلا توسط دانش آموزان مدارس استثنایی، ۹ رتبه برتر استانی در مسابقات قرآنی، هفت رتبه برتر استانی در مسابقات فرهنگی هنری و رتبه سوم در مسابقات محور عمود پرواز توسط دانش آموزان فریدن خبر داد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش در تاریخ اصیل و فرهنگ کشور ما منحصر به فرد بوده است، افزود: آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی  از نظر کیفی و کمی تحول شگرفی یافت.

سید تقی معین الدینی افزود:  وضعیت آموزش و پرورش در مناطق محروم نسبت به سالهای قبل انقلاب بهبود یافته است.

فرماندار فریدن  نیروی انسانی را زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش دانست و  افزود: نیروهای مخلص و فداکار با آگاهی از حیطه وظایف حرفه ای  همزمان با کشف نیازهای اجتماعی، منشا تغییرات سازنده در بخش های فرهنگی و علمی هستند.

معاون پرورشی، فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب در همه سطوح آموزش و پرورش ضروری است، اظهار داشت: این بیانیه سه محور راهگشا دارد که شامل خود آگاهی تاریخی، ایجاد روحیه نشاط و شادی در جامعه و از همه مهم تر اعتماد به جوانان است.

مهدی اسماعیلی  افزود: راهکارهای فراوانی برای پرورش  نسل خوب و باهوش در مدارس وجود دارد که یکی از آنها  ترویج و تاکید بیشتر بر فریضه نماز اول وقت است.

به گزارش ایرنا، آیین تکریم و معارفه رییس جدید آموزش  پرروش فریدن با حضور مسئولان استانی و منطقه ای،  معلمان، مربیان  اقشار مردم در سال ۱۷ شهریور داران برگزار شد.

در این آئین با قرائت حکمی، از تلاش های ۳۰ ساله نیاز علی علایی رییس سابق آموزش و پرروش قدردانی و علی شریعتی نیا به عنوان رییس جدید معرفی شد.

علی شریعتی نیا  دارای مدرک کارشناس ارشد فقه و الهیات و مهندسی برق است و پیش از این  به عنوان مسئول حراست آموزش و پرورش فریدن، دبیر  معارف و مهندس هنرستان های منطقه فعالیت داشته است.

امسال  ۹ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در ۸۶ آموزشگاه فریدن مشغول تحصیل شدند که ۴ هزار و ۸۲۶ نفر دختر و ۴ هزار و ۴۵۰ نفر را  پسران تشکیل می‌دهند.

پنج هزار نفر از این تعداد مقطع ابتدایی، دو هزار و ۱۱۷ نفر مقطع متوسطه اول و یک هزار و ۶۵۰ نفر مقطع متوسطه دوم هستند.

فریدن با ۲ شهر، ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب استان واقع است.

۹۸۶۱/ ۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.