محمد نادری روز یکشنبه در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش سمیرم در اداره بهزیستی این شهرستان خاطرنشان کرد: این در حالی است که ۲۷ نیروی استخدامی ماده ۲۸، ۱۷ سرباز معلم سال‌های ۷۹ تا ۹۱، هفت نیروی تربیت معلم و ۱۲ سرباز معلم امسال، در این مجموعه فعال شده‌اند.

به گفته وی، بخشی از معاونان و مدیران مدارس نیز در این مدت معلمی کردند تا کمبود معلم در این دوره خاص احساس نشود.

وی اظهار داشت: ۱۶۹ مدرسه با تلاش یکهزار و ۲۲۳ معلم در شش شهر، چهار بخش و ۱۲۰ روستای این شهرستان، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را عهده‌دار هستند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم به موضوع استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع طبق ابلاغ دولت و مصوبه مجلس بود و ما تنها مجری آن بودیم هرچند معتقدیم که نحوه کار می‌توانست بهتر انجام شود تا مشکلات کمتری ایجاد کند.

نادری با بیان اینکه ۱۳۷ پرونده در موضوع استخدام نیروهای نهضت در سمیرم تشکیل شده بود، ادامه داد: از این تعداد ۷۷ نفر دارای شرایط جذب و استخدام هستند و برخی نیز حذف شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۱۹ نفر از این تعداد نیرو در سمیرم و بقیه آنها در شهرستان‌های همجوار همچون شهرضا و مبارکه، بکارگیری و مشغول کار خواهند شد.

بخشدار مرکزی سمیرم نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: قبض‌های آبونمان و حق انشعال گاز، برق و آب تعدادی از مدارس سنگین است و آموزش و پرورش، توان پرداخت آنها را ندارد.

به گفته مهین پناهی، این در حالی است که طبق مصوبه سال گذشته، کل یا بخشی از مصارف مراکز آموزشی و مدارس و حق انشعاب آنها باید رایگان محاسبه شود.

علی اسدی، مدیر مدرسه شبانه‌روزی شیخ بهایی سمیرم هم با تایید این موضوع اضافه کرد: مشکلی که در این پیوند وجود دارد میزان مشخص شده گاز مصرفی است که مثلا اگر از ۱۰۰ مترمکعبی که رایگان لحاظ شده است حتی یک متر فراتر برود، شرکت گاز کل گاز مصرفی را مطالبه و قبض صادر می‌کند.

رییس اداره گاز شهرستان سمیرم هم در پاسخ گفت: سال ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی مصوبه ای با عنوان الگوی مصرف مدارس تهیه کرد که با رعایت عدد خاصی در مصرف، حق گاز مدارس(۹۲۶ ریال برای هر مترمکعب) رایگان شود.

سیدعلی‌اکبر طباطبایی گفت: در این نوع مصرف آموزشی مدرسه‌ها به ۳ بخش تک‌نوبته، دونوبته و شبانه‌روزی تقسیم شدند اما به‌دلیل اینکه عدد و مقدار مصرف گازی که مشخص شده بود الگوی صحیحی بویژه برای مناطق سردسیری مانند سمیرم نبود، این موضوع مشکل‌ساز شد و بیشتر مدارس با عبور از میزان الگوی مصرف باید قبض خود را بطور کامل پرداخت می‌کردند.

وی ادامه داد: موضوع پایین بودن عدد تعرفه مراکز آموزشی به تهران منعکس شد و طبق بخشنامه جدید شهریور امسال، سقف تعرفه‌های مصارف آموزشی بالاتر در نظر گرفته شد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: از آبان ماه تعرفه مصرف گاز مراکز آموزشی با توجه به بخشنامه جدید محاسبه و لحاظ می شود.

بحث در باره شرح وظایف پیش دبستانی‌ها و مهد کودک‌های وابسته به اداره آموزش و پرورش و بهزیستی، موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

رییس اداره بهزیستی سمیرم با اشاره به صدور بخشنامه‌های متعدد در طول سال‌های اخیر در باره مهدها و پیش دبستانی‌ها اظهار داشت: همکاری و هماهنگی این دو نهاد در این خصوص ضروری است.

زهرا داودی تصریح کرد: چهار سال پیش مقدر شد همه مهد کودک‌ها زیر نظر اداره بهزیستی باشند و پیش دبستانی‌ها را نیز آموزش و پرورش نظارت کند.

به گفته وی، این مورد خاص به‌دلایلی مانند مشابهت‌های کار در مهدها و پیش دبستانی‌ها یا نزدیک بودن یکی از این مراکز به منازل خانواده‌هایی که فرزند نونهال داشتند، محقق نشد.

تامین گرمای محدود سیستم‌های گرمایشی تابشی جایگزین نفت در برخی مدارس با توجه به سرمای شدید منطقه، تامین گازوییل برای تنها مدرسه روستای بدون گاز خفر و ناتوانی آموزش و پرورش در پرداخت حق انشعاب یک میلیون تومان کنتور آب در مدارس روستایی، از دیگر مسائل عنوان شده در جلسه شورای منطقه‌ای سمیرم بود.

شهرستان سمیرم دارای ۱۰ هزار دانش‌آموز و ۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

این شهرستان با ۷۹ هزار جمعیت ثابت شهری و روستایی و حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت عشایری، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

۷۱۴۷/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.