آیت‌الله حسین مظاهری روز سه‌شنبه در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با وی، افزود: باید تلاش کنیم تا این بناهای تاریخی و ارزشمند به‌عنوان سندی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، به زیبایی تمام به جهانیان معرفی شود.

وی اضافه کرد: استفاده بهینه از مجموعه‌های جدیدی همچون مصلای اصفهان می‌تواند به بهره‌برداران مذهبی از این فضاها، امکانات بهتری را در راستای انجام فرایض ارزشمند دینی بدهد.

وی ادامه داد: امروزه قضیه گردشگری در جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا بر همه ما واجب است که با توجه به اهمیت فرهنگی و اقتصادی این صنعت، همگی در ایران به‌ویژه اصفهان که از شهرهای سرآمد جهان در حوزه گردشگری بشمار می رود، به این حوزه بیش از گذشته بپردازیم.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از روند روبه‌رشد گردشگری در اصفهان نسبت به سال‌های گذشته تاکید کرد: با عنایت به بیان مقوله اقتصاد مقاومتی توسط رهبر فرزانه انقلاب، معتقدیم که گردشگری یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی در ایران بشمار می رود، لذا به صراحت تاکید می کنم که امروزه گردشگری در رونق اقتصاد کشور ما از مقولاتی همچون صنعت و کشاورزی مهمتر است.

رییس حوزه علمیه اصفهان به بیان خاطره‌ای از امام گفت: ایشان در ابتدای انقلاب در دیدار با فعالان عرصه انقلاب بیان کردند که"بکوشیم تا وظیفه خود را شناخته و به آن عمل کنیم"، لذا امروز همگی اعم از مسوولان، روحانیان و همه مردم موظفند تا با دفاع از مسوولان این حوزه، بکوشند تا دست دردست یکدیگر به توسعه این صنعت در راستای شناخت وظیفه و عمل به آن در اصفهان بپردازند.

آیت الله مظاهری ابراز امیدواری کرد که در دیدار بعدی، همگی شاهد رشد بیش از پیش گردشگری کشور بدور از تهدیدات و تبلیغات مغرضانه دشمنان بوده و اصفهان را بهتر از گذشته به جهانیان معرفی کنیم.

پیش از سخنان آیت‌الله مظاهری، فریدون اله‌یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان به مناسبت هفته گردشگری، گزارشی از توسعه این صنعت در استان به‌ویژه در مناطق روستائی و رشد اقتصاد روستائی از منظر گردشگری ارائه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، مدیران این اداره کل و جمعی از فعالان بخش گردشگری استان، امروز به مناسبت "هفته گردشگری" با آیت‌الله مظاهری دیدار کردند.

مسجد امام واقع در ضلع جنوبی میدان نقش جهان اصفهان، یکی از زیباترین مساجد ایران و جهان متعلق به دوران صفوی و از بناهای مهم معماری اسلامی به‌شمار می‌رود که به‌دلیل تزئیناتِ بسیار شگفت‌انگیزش، شهرتِ جهانی دارد. 

 این بنا، شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است که در ۱۵ دی سال ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۰۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت شد.

این مسجد همراه با میدان نقش جهان به‌عنوان یکی از بناهای میراث جهانی در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از سال 1980، روز ۲۷ سپتامبر(پنج مهر) را به‌عنوان"روز جهانی گردشگری" نامگذاری کرده و در ایران نیز از پنجم تا دوازدهم مهر به‌عنوان "هفته گردشگری" تعیین شده است.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست.

بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده که یکهزار و۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۶۰۲۰/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.