شهرام امیری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این گیت ها برای ورود گردشگران به چهار بنای تاریخی مسجد امام (ره)، کاخ عالی قاپو، کاخ موزه چهلستون و مسجد جامع نصب خواهد شد.
وی تاکید کرد: این کار در مرحله نخست در بناهایی که ثبت جهانی شده و با مراجعه بیشتر گردشگران مواجه اند و با هدف تامین رفاه و آسایش بیشتر بازدیدکنندگان انجام می شود.
امیری توضیح داد: در این طرح گردشگران اقدام به خرید بلیط الکترونیکی در باجه های مستقر در محل آثار تاریخی می کنند و سپس با قرار دادن این کارت ها در محل گیت می توانند وارد بناها شوند.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: طرح نصب گیت ورودی در محل آثار و بناهای تاریخی در آینده توسعه می یابد و شبکه آن یکسان می شود.
استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور دارای 107 شهر و یکهزار و 934 روستاست ؛ بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.
استان اصفهان همچنین دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.
نوروز امسال بیش از پنج میلیون بازدید از آثار و اماکن تاریخی اصفهان صورت گرفت و حدود 2 میلیون و 500 هزار گردشگر در این استان حداقل به مدت یک شب اقامت داشتند.
6022/ 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.