محمدرضا حبیبی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مبارکه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: دستگاه قضایی حمایت همه جانبه از صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان را وظیفه خود می‌داند و به موازات حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید، توجه ویژه ای برای مبارزه با مفسدان دارد.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و بویژه تولیدات داخلی و صنعتگران از مهمترین سیاست‌های دستگاه قضایی است و به عنوان شعار اصلی قوه قضاییه محسوب می شود.

رییس کل دادگستری اصفهان با بیان این که امروز در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم ، اظهارداشت: برخی افراد سودجو در این شرایط به دنبال دور زدن قانون و فساد اقتصادی هستند و تسهیلات کلان دولتی را دریافت می‌کنند و کالای قاچاق وارد می‌کنند.

به گفته وی این افراد معدود که تسهیلات دریافتی را بجای واردات در جای دیگر هزینه می‌کنند نقش سرباز نفوذی را در جنگ اقتصادی بر عهده دارند و این عمل آنها با فعالیت اقتصادی منافات دارد.

حبیبی تصریح کرد: قوه قضاییه در سطح کشور و استان در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی فعالانه عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی قوه قضاییه، همگام با سایر قوا، حمایت از تولید است، ادامه داد: پیشگیری، ارتقا آرا از لحاظ کیفیت و کاهش زمان رسیدگی و رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف پرونده‌ها از دیگر اهداف قوه قضاییه محسوب می‌شود.

رییس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکید نظام اسلامی و دستگاه قضایی به خاتمه پرونده‌ها تا حد ممکن از طریق صلح و سازش است.

وی با بیان اینکه پرونده‌ای که با حکم قاضی و محکمه خاتمه پیدا کند بالاخره یک طرف آن ناراضی است، اضافه کرد:خاتمه رسیدگی به پرونده های قضایی از طریق صلح و سازش پایدارتر و بر اساس تاکیدات دینی است و دستورالعمل رییس قوه قضاییه هم تا حد امکان مبنی بر خاتمه پرونده‌ها از طریق صلح و سازش است.

حبیبی بیان کرد: ۸۰ درصد پست‌های دادگستری مبارکه تکمیل است و از نظر عمرانی هم فعالیت‌های خوبی در این شهرستان انجام شده است.

به گفته وی شهرستان مبارکه از ویژگی های خاصی در زمینه کشاورزی، صنعت برخوردار است و مسوولان باید در تصمیم گیری‌های خود به این ویژگی‌ها توجه داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: تشویق کشاورزان در زمینه تولید محصولات راهبردی و با اهمیت و حمایت از صنعتگران در قطب صنعتی کشور، در راستای تحقق شعار سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه حجم زیاد پرونده‌ها دادگاه تجدید نظر یکی از مسائل و مشکلات دادگستری مرکز استان است و این مشکل در استانهای تهران، مازندران و اصفهان بیش از سایر استانها وجود دارد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه موجودی پرونده های دادگاه تجدید نظر باید کاهش یابد، تصریح کرد: استاندارد یک شعبه جدید نظر رسیدگی به ۹۰ پرونده است اما در زمان حاضر با بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرونده مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دادگاه تجدید نظر مرکز استان هم تا آخر امسال ساماندهی می شود افزود: دادگاه تجدید نظر بعنوان عالیترین مرجع قضایی در استان محسوب می شود و باید از قضاتی در این دادگاه استفاده شود که از نظر دانش قضایی و تجربه از ویژگی های شاخصی برخوردار باشند.

 در این آیین از تلاش‌های مجید باغستانی رئیس دادگستری قبلی، تقدیر و حمیدرضا ابوالحسنی به عنوان رییس دادگستری این شهرستان معرفی شد.

شهرستان مبارکه با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

۷۱۵۰ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.