سید رضا سادات حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون بستری برای عزیمت زایران‌ کربلا از طریق قطار وجود نداشت که امسال به صورت آزمایشی این فرصت با اختصاص یک رام قطار فراهم شده است.

به گفته وی ۳۵۰ نفر زایر روز یکشنبه ۱۴ مهرماه  با قطار از اصفهان به سمت کرمانشاه سفر خواهند کرد.

مدیرکل راه آهن اصفهان ادامه داد: زایران از طریق ریلی از تهران به کرمانشاه سفر می‌کنند و خطوط ریلی این مسیر شلوغ است و اختصاص قطار نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری خواهد بود.

وی یادآورشد: در صورت استقبال مردم استان اصفهان از سفر با قطار برای برگشت زایران و  اربعین سال های آینده این خدمات ارایه خواهد شد.

وی با بیان‌ اینکه سفر با قطار از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: توسعه خطوط ریلی در کشور جز برنامه‌ها بوده که در استان اصفهان افزایش ایستگاه و تعداد سفرها در برنامه قرار گرفته است.

استان اصفهان ۳۵ تا ۴۰ رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد و از نظر تخلیه بار رتبه اول ( با ۳۳ درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رتبه دوم، از نظر تن کیلومتر رتبه سوم و از نظر تناژ بارگیری رتبه چهارم کشوری را دارد.

سهم راه های ریلی نسبت به کل راه ها در استان اصفهان ۱۸ درصد، سهم جا به جایی مسافر در راه آهن نسبت به همه بخش ها هشت درصد و سهم حمل و نقل باری در راه آهن نسبت به کل در استان ۲۵ درصد است.

۲۱ منطقه راه آهن در سراسر کشور فعال است که راه آهن اصفهان از جایگاه ویژه ای در بین این مناطق برخوردار است.

استان اصفهان در سال ۱۳۴۷ به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.

 تاکنون افزون  بر ۴۵ هزار نفر از مردم استان اصفهان در سامانه "سماح" برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کردند.

۷۱۳۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.