محمد اسلامی روز یکشنبه در بازدید از طرح نیم تمام قطار شهری بهارستان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این طرح  یک مطالبه مردمی است امروز مانعی برای اجرای آن نیست و این وزارتخانه هم برای تکمیل آن تلاش می‌کند.

وی با اشاره به طولانی شدن زمان اتمام ساخت متروی بهارستان گفت: منابع ما محدود بوده است ضمن اینکه در دوران‌های مختلف نیز اولویت‌های حمل و نقلی کشور به دلیل شرایط تغییر می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ریل‌های کنونی مورد استفاده در مترو بهارستان موقتی است و به منظور انتقال تراورس ها و تنظیمات مترو از متروی اصفهان عاریه و امانت گرفته شده است.

به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی ریل‌های مورد نیاز برای اجرای طرح های خود را بصورت انبوه از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده است.

اسلامی اضافه کرد: ذوب آهن طرح تحقیقات ساخت ریل راه آهن برای مصرف داخلی کشور را از ۲۰ سال گذشته آغاز کرده است و در زمان حاضر هم  برای متروی بهارستان نیز اعلام آمادگی کرده و قرارداد میان شرکت شهرهای جدید و این شرکت بسته شده است که به محض آمادگی و تحویل ریل‌ها در متروی بهارستان مورد استفاده  قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همه ریل‌های مورد استفاده در مترو اصفهان از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود ادامه داد: سه نوع ریل برای قطارهای شهری (مترو)،  شریان اصلی حمل بار و مسافر و قطارهای پرسرعت در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود و محموله‌ای که روز گذشته از ذوب آهن برای اجرای پروژه بستان آباد تبریز تحویل گرفتیم نیز از  نوع ریل پرسرعت بود.

 وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در دومین روز سفر خود به استان اصفهان همراه چند تن از معاونان وزارت راه و شهرسازی سازی، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسوولان استان اصفهان، با حضور بر سر مزار شهدای گمنام شهر جدید بهارستان و عطر افشانی مزار آنان یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت.  

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی‌شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان-شیراز قرار گرفته است.

عملیات مترو بهارستان- اصفهان از اسفند ماه سال ۹۰ آغاز شده و بر اساس طرح اولیه شامل حدود ۱۴.۵ کیلومتر فاصله تا ایستگاه صفه تا بهارستان است.

۷۱۴۱/ ۶۰۲۲ / ۷۱۵۰ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.